Gå til innhold
Arkivverket

[#13479] Petra Pedersen, født 1874 i Finaas (Finnås) i Bømlo kommune


Gjest Hanne Heiberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heiberg

Hei ! Jeg søker etter min oldemor Petra Pedersen, f. april 1874. Har funnet hennes foreldre Peder Knutsen og Anna Hansdtr, og hennes bror Andrias f.1865. De bodde på Hiskjo(Hisken. Etter at hun fødet min bestemor i Kristiania i 1900 er alle spor borte- kan noen hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest T. Grindheim

Jeg vet ikke om dette kan hjelpe, men det som står i Bømlo Bygdebok bind II under Toska, Hiskholmen er: 22 Peder Knutson Sæverudsøy, f. 1828, d. 1910. G.m. Anna Hansdtr. Finnås, f. 1829, d. 1903. Born: a. Ranvei, f. 1860, g. Kuleseid. b. Peder Andreas, f. 1869, g. Hiskholmen. c. Petra, f. 1874, g.m. Ivar Tillander, Gøteborg, Sverige. Peder var sjømann og reiste med farty frå Hiskholmen i ungdommen. Seinare dreiv han fiske. Han sette opp ei stove i 'Kloven' på Hiskholmen og budde der. Håper det kan hjelpe. Mvh Tove Grindheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.