Gå til innhold
Arkivverket

[#13482] Petra Pedersen fra Finaas (Finnås) i Hordaland f.1874


Gjest Hanne Heiberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heiberg

Petra Pedersen var født i Finnås 6.april 1874. Hennes foreldre var Peder Knudsen, f.29.2 1828, og Anna Hansdtr f. 1833. De bodde på Hisken. Petra hadde en bror Andrias, f.1865.I 1900 fødte Petra min farmor som vokste opp hos pleieforeldre uten å treffe sin biologiske mor. Jeg ønsker å finne ut hvor det ble av Petra, og hvordan det gikk med henne. Har noen tips på hvor jeg kan finne ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Bømlo bygdebok, bind II, Gards- og ættesoge for Bremnes sokn, forteller (side 415) og familien til Peder Knutson Sæverudsøy (1828-1910), gift med Anna hansdatter Finnås (1829-1903). De hadde ifølge boka tre barn:Ranvei, født 1860, var gift til Kuleseid,Peder Andreas, født 1869, bodde på Hiskholmen, var gift, hadde mange barn, og døde i 1958,og Petra, født 1874, var ifølge samme bok gift med Ivar Tillander, Gøteborg, Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hanne sendte to like meldinger her og har fått svar på dette og mye mer.Synd at man i slike tilfeller ikke får annulert meldingen - det gir jo en del ekstra arbeid for folk.mvh Kjellaug Robberstad Petit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heiberg

Tusen takk for alle nyttige opplysninger. Jeg beklager at jeg ikke har lagt inn en melding om at jeg nå har mottatt så mange nyttige tips- og har funnet frem til Petras familie. Spesielt takk til deg, Kjellaug! Du hører fra meg når håndleddet mitt er litt bedre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.