Gå til innhold
Arkivverket

[#13510] Bergen 1801-Jeg trenger deres hjelp


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

I 1801 tellingen for Bergen finner man oppført på 18.rode 26, nr.11458 Berent Børresen, 35 Arbeidsmand 11459 Elizabeth Dreves hans kone, 32 og barna Johanne Margretha, 5 og Johan Jochum 3De hadde langt flere barn. Noen ganger operer han under navnet Borritsen ved et tilfelle Pedersen ?Jeg har prøvd å finne etterkommere av noen av barna i Bergen urten å lykkes. Vil noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Synes du skal fortelle litt mere om hva du faktisk vet allerede jeg!Ved å lete litt i de bergenske kirkebøker her på nettet finner jeg jo en mengde barn av ekteparet, jeg finner også noe jeg antar er Johan Joachim (Johan Jochum) gift, død samt som barnefar i 1828. Men dette vet du kanskje alt?Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hadeler-Jacobsen

Hei Det er som Marius sier, her en endel opplysninger om denne fam.6 barn på døpte 1668-1815. de siste født Rode 18-73 Haukelandssmuget 6a, hvor Bernt dør 44 år i 1810, og sannsynligvis hans mor samme adr. 72 år i 1807. Folketell. 1815 Rode 18-73 lever Elsebe 46 år som fattig med 2 barn, Marie 13 og Hinriche 8 år.Som gifte 1816 1911 Johan Jochom Børresen 29 år med Berthe Carine Lind, enke 40. Marie Elisabeth Børresen, pige 42 år, med Adolph Constantin Rubach, 47. Lite trolig der er barn etter disse. Men her er mye å lete i. Mva EvaHJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Ser Eva skriver hun finner seks barn døpte, men jeg har funnet åtte. Med det forbehold at farens navn, som også Jan Frode selv nevner, står som Pedersen ved to av tilfellene. Morens navn står som 'Elsebe' ved ett tilfelle, eller en eller annen variant av Elisabeth. Dreves staves også 'Drejer', 'Drewitz' og 'Drevitz'. Barna, med den navneform som forekommer ved dåpen, er:1. Peter Johan, f. 1793, nevnes ikke 1801.2. Maren Elisabet, f. 1794, d. 1795.3. Johane Magrete, f. 1796, nevnes 1801.4. Johan Jochim, f. 1798, d. 1885. Nevnes med familien i 1801, ikke i 1815. Bor da vel for seg selv.5. Peder, f. 1801, d. 1802.6. Marie Elisabet, f. 1804, nevnes 1815 og gifter seg siden Rubach i 1842.7. Henriche Oline Helene, f. 1807. Er vel den som nevnes som 8 år med familien i 1815, men om jeg leser avsriften rett står hun her som 'Hinriche Steen'?8. Peder, f. 1810, d. 1812.Mvh. Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Takk. Dette er vel den eneste jeg også har funnet. Kan noen hjelpe meg med flere etterkommere? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Berent Børresen (Borritsen)eller Pedersen er navn som han brukte g.m Elizabeth Dreves- hvor ble det av dem?Døde de i Bergen?Når? Hvor ble alle de andre barna av? Kan noen hjelpe? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.