Gå til innhold
Arkivverket

[#13511] Hvilke arkivkilder inneholder mest personlige opplysninger ?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Loggbøker på skip? Protokoller på skoler? Sykehusjournaler-er de tilgjengelig? Politiets avhørsdokumenter? Eller hvilke? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Du inviterer til litt synsing...? Jeg ville tro at om du finner skiftedokumenter for/etter en person så vil de ofte gi deg info om personens familiære relasjoner og materielle forhold som kan si en god del. Hvis du egentlig mener svært personlige (intime) ting må du vel inn i helsevesenets kilder. Lite tilgjengelig, men jeg har en gang funnet noe om en slektning i lepra-arkivet på SA Bergen. Ellers er jeg i min slektsgransking blitt veldig glad i brev, julekort og foto - som forteller ganske mye om den personen som er i fokus. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Tilgjengelige sykehusjournaler? Kanskje, mange store sykehus oppbevarer journalene svært lenge. RA har også en del journaler fra gammel tid. Dersom det kan være mistanke om arvelig sykdom har du innsynsrett, MEN det må alltid være en skriftelig forespørsel. Du kan imidlertid ringe sykehuset det er snakk om først for å høre om de har journalen. Har de ikke, send en forspørsel til RA.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.