Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Harald Heier

[#13530] Kristiane, mor til Johan - født 12/12 på Manger i Hordaland

Recommended Posts

Gjest Harald Heier

Hei, Jeg håpet det kunne være mulig å få litt hjelp ifm personene nevnt under her.I folketellingen : 1900-telling for 1301 Bergen er det med nr. 53915, oppført en Kristiane Nilsen, født 1870.I døpte i Bergen 1815 - 1894 står det med nr.57968 oppført en Kristiane Karoline, født 22/1 1876.Jeg regner med at det er skrivefeil i folketellingen fra 1900, og at dette er samme person ?Kristiane er mor til Johan, født utenfor ekteskap, den 12/12-1905 (døpt 1/1-06) på Dalland i Manger (Hordaland). (Jeg håper inderlig at dette er korrekt ! Dvs at det også her er snakk om samme person ! )Kristiane giftet seg senere og flyttet sammen med mann og barn til Canada. Det jeg kunne trengt hjelp til var å finne ut hvem hun giftet seg med, når og hvor. Her vet jeg rett og slett ikke noe mer. Og evt når de emigrerte ? (Gjerne med navn på familiemedlemmer)Håper dette ikke er til for mye bryderi.På forhånd takk Harald Heier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Ved barnedåpen i Manger 1. januar 1906 står ugift kjøpmann Johan Garman, født 1875, bosatt i Strandgaten 74 i Bergen som far, og butikkjomfru Karoline Frantzen, født 1876, som barnets mor.Kristiane Karoline Nilsen, Syerske i Østre Banesmug, født 22. januar 1876, og datter av arbeider Frantz Nilsen, giftet seg i Domkirken, Bergen 20. november 1910 med kularbeider Bent Kristoffersen, født i Sande i Jarlsberg 1. august 1881, og sønn av arbeider Kristoffer Pedersen Selvikeiet.Blant emigrantene fra Bergen finner man ektemannen som utvandret i 1921: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Heier

Hei, Takk for hjelpen.Om jeg kan få spørre om en ting til ? Du skriver 'Blant emigrantene fra Bergen finner man ektemannen som utvandret i 1921'. Vil det si at resten av familien ikke reiste, eller ble ikke de oppført i listene ??mvh Harald Heier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Folkeregisterkortet sier 'Manden reist til Br. Canada 17/6'. Familien bestod i tillegg til husfaren av konen Kriatiane Karoline, og tre barn, sønnen Lyder, født 1911, og døtrene Benny Marie, født 1913, og Ingeborg Franziska, født 1914. De bodde i Banesmug 3 da Bernt Kristoffersen flyttet i 1921.Kone og barn ble i Bergen i noen måneder, og utvandret 20. oktober 1921: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive