Gå til innhold
Arkivverket

[#13530] Kristiane, mor til Johan - født 12/12 på Manger i Hordaland


Gjest Harald Heier
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Heier

Hei, Jeg håpet det kunne være mulig å få litt hjelp ifm personene nevnt under her.I folketellingen : 1900-telling for 1301 Bergen er det med nr. 53915, oppført en Kristiane Nilsen, født 1870.I døpte i Bergen 1815 - 1894 står det med nr.57968 oppført en Kristiane Karoline, født 22/1 1876.Jeg regner med at det er skrivefeil i folketellingen fra 1900, og at dette er samme person ?Kristiane er mor til Johan, født utenfor ekteskap, den 12/12-1905 (døpt 1/1-06) på Dalland i Manger (Hordaland). (Jeg håper inderlig at dette er korrekt ! Dvs at det også her er snakk om samme person ! )Kristiane giftet seg senere og flyttet sammen med mann og barn til Canada. Det jeg kunne trengt hjelp til var å finne ut hvem hun giftet seg med, når og hvor. Her vet jeg rett og slett ikke noe mer. Og evt når de emigrerte ? (Gjerne med navn på familiemedlemmer)Håper dette ikke er til for mye bryderi.På forhånd takk Harald Heier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved barnedåpen i Manger 1. januar 1906 står ugift kjøpmann Johan Garman, født 1875, bosatt i Strandgaten 74 i Bergen som far, og butikkjomfru Karoline Frantzen, født 1876, som barnets mor.Kristiane Karoline Nilsen, Syerske i Østre Banesmug, født 22. januar 1876, og datter av arbeider Frantz Nilsen, giftet seg i Domkirken, Bergen 20. november 1910 med kularbeider Bent Kristoffersen, født i Sande i Jarlsberg 1. august 1881, og sønn av arbeider Kristoffer Pedersen Selvikeiet.Blant emigrantene fra Bergen finner man ektemannen som utvandret i 1921: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Heier

Hei, Takk for hjelpen.Om jeg kan få spørre om en ting til ? Du skriver 'Blant emigrantene fra Bergen finner man ektemannen som utvandret i 1921'. Vil det si at resten av familien ikke reiste, eller ble ikke de oppført i listene ??mvh Harald Heier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folkeregisterkortet sier 'Manden reist til Br. Canada 17/6'. Familien bestod i tillegg til husfaren av konen Kriatiane Karoline, og tre barn, sønnen Lyder, født 1911, og døtrene Benny Marie, født 1913, og Ingeborg Franziska, født 1914. De bodde i Banesmug 3 da Bernt Kristoffersen flyttet i 1921.Kone og barn ble i Bergen i noen måneder, og utvandret 20. oktober 1921: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.