Gå til innhold
Arkivverket

[#13541] Ole Jensen og Johanne Iversdatter, Våler Hedmarken, hvor ble de av?


Gjest Åse Killingröd
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Killingröd

Jeg har funnet dem i FT 1865 på Gjerdrumsletten i Våler, Hedmarken. Etter det er de sporløst borte. Jeg kan ikke finne de noe sted. Er det noen der ute som har en bygdebok å slå opp i, eller kirkebøker som viser hvor de døde? Ole er født 1823 i Våler, og Johanne 1814 samme sted. Allt er av interesse.mvh, Åse K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Jeg kan ikke helt forstå at de er sporløst borte. Johanne Iversdatter Gjerdrumssletten er ført i kirkeboka som død 02.07.1875. Nevnt som gift husmannskone - 60 1/2 år f. 1814.Ole Jensen kan være den Ole Jensen som nevnes som innerst og enkemann ved død på Svenkerud 23.10.1878. Men han blir sagt å være født 1810.I 1865 er det bare to Ole Jensen i Våler, den andre er 19 år, så det kan ikke være han som dør 1878. Men det kan jo være en innflytter etter 1865. Har likevel mistanke om at fødselsåret er feil. Det er heller ikke født noen Ole Jensen i Våler rundt 1810.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.