Gå til innhold
Arkivverket

[#13558] Strømsnes i Brandval, Hedmark


Gjest Bjarne Birkrem
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Birkrem

Er det noen som har info om gården Strømsnes og slektene som holdt til der?Jeg leter nærmere bestemt etter forfedrene til Karen Olsdatter Strømsnes, født 3/7 1825, som giftet seg med Erland Sjønnesen, oppr. fra Utgårdsberget i Vinger, senere bosatt på plassen Ås i Sør-Odal.Karen var født utenfor ekteskap, og foreldrene er oppført som Anne Eriksdatter Strømsnes og Ole Eriksen - muligens Piksrud, men håndskrifta er litt utydelig. Vet noen noe om Anne Eriksdatter? Jeg har ikke funnet noen 'Erik Strømsnes' som kunne ha vært faren hennes, men det er jo ikke sikkert hun var fra Strømsnes opprinnelig. Jeg vet heller ikke når hun var født.Jeg er heller ikke sikker på om Ole Eriksen, som hun fikk barn sammen med, er den samme som Ole Eriksen Piksrud, f. ca. 1784, sønn av Erik Kjellsen Piksrud og Kari Nilsdatter. Er det noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Bjørn Grønvold

Hei BjarneKaren Olsdtr og Erland Sjønnesen er mine tippoldeforeldre, Deres sønn Bernt er min oldefar. Det er uvist hvem Anne Eriksdtr er, (det er noen muligheter). Der det er utydlig står det Skindfilli, studerte også en stund på den utydelige skriften. Har du opplysninger om etterkommere av Bents søsken er jeg intresert i det, jeg har kanskje også noe til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Birkrem

Hei Bjørn!Du er med andre ord tremenning av kona mi, Heidi (født Ingebrigtsen) - hun er barnebarn av Bernt Erlandsens sønn Karl Berntsen (1913-1942).Jeg har en slektstavle med oversikt over etterkommere etter Bernt og Pauline som jeg faktisk tror du har laget. (Jeg fikk den av Jorunn Grønvold, som vel er din mor?)Siden dette ser ut til å bli litt 'internt' nå (verden er ikke stor), kan vi kanskje heller fortsette å holde kontakten direkte på e-mail? Min adresse er bjarbirk@online.no.Hilsen Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.