Gå til innhold
Arkivverket

[#13573] Oppslag-Oslo Domkirke MINI 19/kort 8 (1828-1847)


Gjest Thea Irene Brox Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thea Irene Brox Rasmussen

Er det noen som kan gjøre et oppslag for meg? Jeg finner vielsen mellom Ungkarl/borger/bagermester? Christian Christiansen 33 år og Jomfrue Helene Johanne Christine Brox Eidissen 26 år. Han født i Stange?, men bosatt i ??????. Hun født i Tranøe i ?? Finmarken. Det står så mye jeg ikke klarer å tolke. Hvem var forloverne - og det ser ut som en av dem har vært gift før. Kan en av dere der ute hjelpe meg og tolke alt som står om dem - veldig håpefull hilsen fra Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Thea! Jeg fikk heller ikke til å tyde noe særlig mer enn det du har gjort. Fischen min er for mørk. Kan kun bekrefte bagermesterKanskje du bør sende akkurat samme forespørsel til Statsarkivet og se om de kan slå opp i originalen for deg? Den er sikkert lettere å lese. ELler kanskje nå når denne kommer litt lenger opp igjen at det er noen på RA i dag? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Takk skal du ha, Laila. Håper fortsatt. Disse har jeg jobbet lenge med for å finne i det hele tatt..og så kan jeg altså ikke lese det jeg finner. Frustrerende. Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg også hadde problemer med å lese det da det var så lite. Men jeg fant iallfall dette:Christian Christiansen, ungk. borger bakermester, 33 år, f. Stange (først syntes jeg det sto Skauge) men...., far Christian Jensen gårdmann og jomfru Christine Brox Eidisen, 26 år, f. i Tranø i stift? Finnmarken. Far Brox Eidisen Føster? Forlovere ....Ulrich Sørensen,....forsvunnet i ryggen på boka, men Stockfledt var et navn nevnt der. Merknadene ytterst til høyre tror jeg har å gjøre med koppevaksiner, men er ikke helt sikker. Attest var nevnt der for begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

FT 1801 Tranøy (Finnmarkens amt) nåværende Tranøy pr.gj. Sørreisa kommune. På gården Furøy bor Brox Ediassen (Eidissen) 50 år og kona Margrethe Olsdtr. samt 7 barn. Sørreisa bygdebok b.1.har på gården Furøy Brox Ediassen, sønn av Edias Olsen, Furøy. De hadde i tillegg en datter Helena Johanna f.1807. Familien forsvant fra Sørreisa etter 1808.Ved å søke på Google 'Brox Ediassen' fikk jeg opp en hjemmeside med opplysninger om familien og at de dro til Gamvik/Mehamn i Finnmark. MVH Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Takk skal du ha, Åse. Jeg har en god del opplysninger om fam. fra Finnmark-tiden, men Helene Johanna har jeg ganske nylig funnet i Kristiania etter at hun 'forsvant' fra Finnmark. Og nå tuller det på seg, så jeg er kommet et langt skritt videre takket være alle gode hjelpere. mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.