Gå til innhold
Arkivverket

[#13577] Anne Jacobsdtr. Befring , Jølster gift m.Ole Hansen , Egge -Breim,hvem var hun?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Anne Jacobsdtr. Befring var gift med Ole Hansen , Egge i Breim.Jeg finner ikke henne gift i Jølster.Hun dør ca.1735 på Egge.Men når var hun født , og hvem var foreldrene hennes ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du sett innlegg n° 6611?Her er det snakk om en Jacob Befring nemlig. mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Kjellaug og takk for svar. Jeg var klar over mitt tidligere innlegg vedr. smeden Jacob Ellingsen.Og han er en potensiell kandidat , men jeg har ikke for hånden kilder som kan bekrefte at Anne var hans datter. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Anne er datter av Jacob Ellingsen (fra Hauge i Gloppen), bosatt på Befring i Jølster, og Ragnhild Jonsdatter. Beviset er å finne i skiftet 1775 etter Marte Olsdatter Befring. Anne Jacobsdatter hadde etterlatt seg sønnene Lars Olsen Egge, Ole Olsen Myklebust, Sunnmøre og datteren Pernille Pedersdatter Langeland, Sunnmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk skal du ha Yngve , det var den bekreftelsen jeg manglet.Hun giftet seg for andre gang 02.02.1730 med Peder Thordsen Saarheim.Det kan vel se ut som om de slo seg ned på Sunnmøre.Vet du noe om hvem som var foreldrene til smeden Jacob Ellingsen ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jacob Ellingsen, født ca. 1665, var sønn av Elling Andersen (født ca. 1601), borger i Bergen, født i Jølster, og hans kone Anne Haraldsdatter Hauge (død 75 år gammel i 1696), datter av lensmann Harald Mogensen Hauge (død ca. 1645) og Bergitte (trolig Eriksdatter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

God morgen Yngve , tidlig på jobb?Hjertelig takk , dette var storartet.Ha en trivelig søndag Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Aase R Sæther

Nesten 6 år sidan siste innlegg, men spørsmål til Rune: Veit du om Ola Olsson 'Hasund' omlag midt på venstre sida Lenke er son til Ola Olsson Myklebust i (4) ?Og kven er Marte Olsdtr Befring som er skifte etter i 1775 - i forhold til Anne Jakobsdtr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.