Gå til innhold
Arkivverket

[#13580] Scanning av kirkebok fra fiche


Gjest Carl Müller
 Del

Recommended Posts

Gjest Carl Müller

I diverse genealogiske fora har det vært skrevet og spurt endel om scanning av kirkebøker fra mikrofilm og fiche. På hjemmesiden min har jeg lagt ut en prøve på scanning av en dobbeltside fra Rakkestad kirkebok. Scanneren er en ny Epson Perfection 3200 PHOTO. Dessverre er ennå ikke resultatet optimalt, høyden til nød delvis brukbart. Men når en scanner med 6400 DPI optisk oppløsning kommer, da kanskje...? Eksemplet finner du her: http://home.no.net/camu/kirkebok.jpgmvh Carl Müller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Greide det nå. Dette er for dårlig etter min mening.Husk at fichene er kopi av filmene og masse forminsket. Mye bedre med digitalt kamera fra original/kopibok. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Muligens kan scanningen bli noe bedret ved hjelp av 'skarphet funksjonen', og da vil resultatet bli upåplagelig. Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.