Gå til innhold
Arkivverket

[#13589] Niels Askildsen Gaulen f. 1753,Lindås ,Hordaland


Gjest Eilif Røen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eilif Røen

Jeg finner ham døpt 25/7 1753 (under døpte i Lindås)med foreldre Askild og Barbara Gaulen,og jeg går utifra at det er dette paret jeg finner gift som Aschild Olsen Refsdal og Barbara Knudsdtr. Houge i 1745.Jeg har ikke funnet disse gårdene i noen bygdebøker for området (Lindås,Alenfit)Kan noen hjelpe med foreldrene til dette paret?Det blir døpt en Askild i 1723 med far Ole Johansen Niøten.En mulig kandidat?Mvh.Eilif Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Når det gjelder bygdebøker for Lindås er det, etter hva jeg har fått med meg, kun soknene Hundvin, Lygra og Myking som er gitt ut. Gardene Refsdal og Gaulen lå i Lindås sokn. Alenfit skibreide lå vel litt for langt sør til at du finner disse gårdene der.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Det er det rette paret du har funnet!Nils Askildsen Gaulen 1753Foreldre:Askild Olsen Refsdal ca. 1718-1785 gift 1745 med Barbra Knutsdatter Hauge i Lindås 1723-etter 1801Besteforeldre:Knud Mikkelsen Gaulen ca. 1698-1757 gift før 1723 med Ingeborg Andersdatter Hauge. Det er skifte etter Ingeborg 13 juni 1744. Datteren Barbra er nevnt som arving. Knud Mikkelsen Gaulen fikk bygselbrev på en part av Hauge 6 februar 1722.Knuds far var Mikkel Larsen Gaulen (ca. 1659-1741) Han er nevnt på Gaulen 1699-1741.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.