Gå til innhold
Arkivverket

[#13599] Oppslag i kirkebok som dekker Hvaler i Østfold


Gjest Rolf Steinar Bergli
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Steinar Bergli

Tillater meg å spørre om noen kan finne foreldrene til Petter Andreas Andresen, f. 29.09.1840, trolig på Løkkeberg i Hvaler (Hvaløernes).Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Familysearch, stemmer det selv med Andersen?PETER ANDREAS ANDERSENBirth: 29 SEP 1840,Christening: 13 DEC 1840 Hvaler, Ostfold,Father: ANDREAS NILSEN,Mother:OLIA CHRISTOFFERSDR-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Steinar Bergli

Stemmer bra det. Datoen passer jo, og folketellinga 1865 er enig med Andersen (Andresen kom fra en kilde i slekta).Tuusen takk!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei på deg!Jeg har dessverre ingen originalkilder tilgjengelig, men har gjort et oppslag i 'Hvaler Bygdebok. Gårder og slekter. Bind II' ved Gudrun Høibo fra 1981.På side 145 kan jeg bl.a. lese om Peter Andreas Andreassen (Brandt) at han døde 21.feb.1912. Han var allerede i 1865 huseier her (gnr. 30, bnr. 11. Brukets navn oppgis ikke, men heter kanskje Løkkeberg som hovedbølet), men uten jord, og var matros, senere fraktemann, i 1875 skipper og reder, 1891 jakteskipper og medreder. Gift 15.des.1865 med Beata Andersdotter. Det står mer om familien her dersom du er interessert.På side 134 (under bnr. 1) finner jeg opplysninger om foreldrene: Peter Andreas var født den 29.sep.1840 og konfirmert 1856. Sønn av Andreas Nilsen (Brandt) (f. 1805, d. 29.nov.1875) og Olie Marie Christophersdatter (f. 28.nov.1810, d. 10.nov.1889). Også om disse står det mye mer å lese.Håper dette kan være til noe hjelp når du skal kontrollere med kirkebøkene!Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Steinar Bergli

Helt topp! Visste ikke en gang om bygdeboka, så dette var mye nytt på en gang.Utrolig hva man kan få greie på i løpet av kort tid på en søndag morgen!Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei. Jeg har ny e-mailadresse: smar-jo@online.no mvh Jan Frode JohansenJa det er utrolig hvor fort ting skjer mht bygdebøker og andre oppdaterte kilder. Spennende. ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.