Gå til innhold
Arkivverket

[#13612] Tydning av Skjeberg kirkebok


Gjest Magne Grasto
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Marie Sandhaug

Jeg er på Fredrikstad bibliotek hver tirdag ettermiddag og hjelper til med slektsgransking. Gi meg litt nærmere forklaring på hvem du søker, så skal jeg hjelpe deg. Mvh Anne Marie Sandhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Det gjelder den uekte Paul, sønn av (Maren Marthe Amundsdatter?) fra F.stad og Christian Hansen.Jeg vil gjerne ha tydet hele innføringen, idet jeg synes det blir for mye gjetting til at det er forsvarlig å skrive ned hva jeg har tydet det til.Jeg hadde satt stor pris på litt assistanse Anne Marie!Mvh,Magne Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Sandhaug

Her kommer transkriberingen av KB 1792, døbte, s. 3, nr 44: NB - Uægte Barn Paul. F: Kirsti Demmane, og den øvrige i Kirken tilstedeværende Almuen, hvoriblandt Erik Prangerød og Erik Høimyhr, Moderen et fremmed Quindemenneske ved Navn Marthe Amundsdtr. fra Fridstad; udlagt til Barnefader en med Navn Christian Hansen, fødte Barnet paa Oremoe Plads, og døbt ved Schieberg 24. Mai.Dette ble transkribert med god hjelp av Fredrikstad historilags 'guru' Nils Hetman. Fridstad er forkortelse for Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Tusen takk skal du/dere ha!Det ville nok være et større problem dersom det ble bruk for fadderne ved et senere tidspunkt men...Da er i allefall enda en post på plass!Mvh,Magne Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.