Gå til innhold
Arkivverket

[#13615] 'Tysklands-brigaden'


Gjest Stig Steinkjer
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Steinkjer

Vet ikke om dette er noe tema å ta opp her, men...Søker etter informasjon om den norske brigaden som var i Tyskland rett etter krigen. Kan man finne noe om dette på nettet ?mvh stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Vet ikke hvilken informasjon du er ute etter i forbindelse med Tysklandsbrigaden, men jeg var på jakt etter barn (med tysk mor) av en norsk soldat i Tysklandsbrigaden. Jeg fikk god hjelp av den trønderske avdelingen. Hvis det er noe slikt du også holder på med, kan du bare kontakte meg så skal du få høre de erfaringene vi har gjort. Min e-post adresse: ibjoerna@frisurf.no Ellers er jo Tysklandsbrigadens egen side nyttig:http://www.tysklandsbrigaden.no/Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Søker du i Hovedkatalogen for Arkivverket (Lenke) vil du få fram detaljene rundt arkivet etter Tysklandsbrigaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Bare en liten opplysning: Det var ikke bare en Tysklandsbrigade, men mange. Hver kontigent som ble sendt ned hadde sitt eget Brigadenummer.Husker ikke i farta hvor lenge man hadde soldater i Tyskland, men ca. 1950? Dvs at det ble en del Brigader ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.