Gå til innhold
Arkivverket

[#13621] matros Peder Kjøstelsen Lunde (Lundset) g.m. Anne Malene Eriksdatter, Kristiania


Gjest Hogne Holst
 Del

Recommended Posts

Gjest Hogne Holst

Matros Peder Kjøstelsen Lundeset ble gift i Akershus slottsmenighet den 23.4.1812 med pigen Anne Malene Eriksdatter. Han kalles matros ved det tidspunktet. Bodde på Vaterland da to av barna ble døpt 1812 og 1814. Han kalles både Lundseth og Lunde. En av sønnene (som jeg ikke har funnet dåpen til) ble konfirmert i Tomter, Hobøl 1833. Han var pleiebarn (?) på Brødholt. Foreldre var oppgitt til Peder Kjøstelsen og Malene Lunde af Christiania.Har noen peiling på hvem disse var og hvor de kom fra?mvh Hogne Holst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hogne Holst

Takk for svar. Blir litt usikkert om han hører til denne slekten (selv om noe tyder på det). Jeg får ta meg en tur på Riksarkivet i løpet av vinteren/våren. Hvis han døde i Kristiania står vel forhåpentligvis alderen. Siden sønnen Niels ble satt bort som pleiebarn kan det jo tyde på at han eller hustruen kanskje kan være død før 1833 (året sønnen ble konfirmert). Vennlig hilsen Hogne Holst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Hei Hogne.Som du skjønner så har jeg også vært på utkikk efter denne slekten (jeg har forøvrig hatt svært god nytte av dine glimrende hjemmesider). Skulle du finne ut noe om disse to før meg, ville jeg blitt veldig glad om du informerte meg på mail: kenneth@magikenneth.com.Med vennlig hilsen, Kenneth Holter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hogne Holst

Har tenkt meg på Riksarkivet til helgen. Er jeg heldig å finne noe sender jeg deg informasjon. Kommer til å legge det ut her også, som en bekreftelse (eller avkreftelse) på at han er den samme som bodde i Molde 1801.mvh Hogne Holst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.