Gå til innhold
Arkivverket

[#13642] Hvorfor er mitt spørsmål tatt vekk fre førstesiden?


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg skrev et spørsmål om skifter i Ål tidligere i dag, men det er på grunn av god husk med tall at jeg finner det igjen med svar. Hva har skjedd med nr. 13626?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Men med den lavinen av innlegg som kjem i brukarforum for tida, tek det ikkje så lang tid før eit spørsmål rasar ut av fyrstesida dersom det ikkje er aktivitet på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det var meningen at det skulle postes til Arkivforum, og jeg beklager feilen. Er ikke så 'innkjørt' i disse forumene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg flyttet temaet om skifter i Ål til Brukarforumet ettersom jeg ikke så at det gjaldt Digitalarkivet eller Statsarkivet i Bergen, ei heller kunne det sies å omtale arkiv/arkivsaker generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Beklager at jeg vet for lite om reglene for hvor forskjellige spørsmål skal postes. Jeg forstår jo at etterlysninger på aner skal på Brukerforum, men utover det har jeg problemer med å skille mellom hva som skal hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi har delt inn foraene etter hvem en ønsker kontakt med. Som det står i hjelpe-teksten (lenken Hjelp i den øvre lyseblå linjen når du ser på temalisten, ikke når du er inne på et tema): 'Me har no to fora; eitt me kallar arkivforumet og eit anna me kallar brukarforumet. I det første legg du tema der du vender deg til folk i Digitalarkivet eller andre arkivfolk; først og fremst dei tilsette ved Statsarkivet i Bergen. I brukarforumet legg du tema der du først og fremst vender deg til andre brukarar av Digitalarkivet.'Brukarforumet har utviklet seg i stadig større grad til å bli et etterlysningsforum, men det er ikke utelukkende for etterlysninger, det er brukernes forum hvor en kan få luftet alle de spørsmål, frustrasjoner, gleder en må ha i forbindelse med kilder, slektsgransking, historieforskning o.a. studier relatert til fortiden vår.Så i hovedsak skal alle bruke Brukarforumet, men når en har spesifikke henvendelser til Digitalarkivet eller Statsarkivet i Bergen, kan en bruke Arkivforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Thee Danielsen

Jeg er nok selv kommet i skade for å plassere et innlegg i galt forum og ber derfor vennligst om at redaktøren overfører det til Arkivforum. Det dreier seg om 13300 «Russisk flåtebesøk i Bergen i 1924». Bidraget har per dags dato stått i nesten 3 uker i Brukarforum og blitt åpnet 108 ganger, men ingen har kunnet svare på forespørselen. Ikke så rart. Rett adressat er nok Statsarkivet i Bergen.Jeg beklager feiltakelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.