Gå til innhold
Arkivverket

[#13645] Hildur Vulvig fra Trondheim, gm Johannes - bosatt i Bergen (Sandal)


Gjest Bernt Wulvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt Wulvik

Søker etter Hildur Vulvig (Wulvik, Vulvik) og eventuelle etterkommere, født i Trondeim ca 1902-05. Datter av Ole og Anna Marie Vulvig. Skulle være gift med Johannes som var krigsseiler og ble torpedert. Johannes var visstnok fra Bergen/Sandal og i samme området bodde det slektninger som het Hallfrid og Olav (Ole?) med en datter som het Randi. Har søkt i enkelte adessebøker for Bergen etter Hildur (Vulvig), men ettersom jeg ikke kjenner etternavnet til hennes mann er disse kildene ikke brukelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Bergen folkeregister har en serie med registerkort ordnet etter bruds pikenavn. Jeg har sjekket 1921-1949, men finner ikke noen med navn Vulvik/Vulvig. Da skulle man tro at hun er gift utenfor det som den gang var Bergen. Sandal kan være i Birkeland sokn i Fana. Kan det tenkes at det er opplysninger å finne i melding til skifteretten i forbindelse med dødsfallene til Ole og Anne Marie Vulvig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Fossum

Bernt I følge Børsaboka bind 2 side 82 er det en Ole Wulvik som flyttet til Trondheim (født 1853) flyttet i 1869. han har forøvrig en bror som het Bernt. Faren Børge T kom fra Tingvoll Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Wulvik

Mange takk for opplysningen, Yngve. Skifteprotokollen/melding til skifteretten blir neste skritt. PS til Per;Bror til Ole, Bernt, døde i 1862.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Du ser ut til å ha greie på Hildurs aner. Hvis ikke, er det bare å si i fra. Jeg sitter med bd. 2 av Tingvollboka foran meg, oppslått på Vulvika der Bernt Torsteinson ble født i 1816. Hans mor, Magnhild Ellingsdotter, kom fra Nylenda på Hoem. Så etterkommere etter henne, er i slekt med meg (og noen tusen til...)Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.