Gå til innhold
Arkivverket

[#13664] 'Kommeskjærer'!?!


Gjest Aanund Olsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Aanund Olsnes

I folketeljinga frå 1900 for Stavanger fann eg ein av folka mine oppførd med yrkesnemninga 'kommeskjærer'. Eg har sett etter hjå Åsen, Ross og Kalkar, men ingen av desse har noko som liknar på dette ordet.Er det nokon som har peiling på kva det kan tyde ?Aanund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er jo litt rart at det bare er denne ene som er det da?Har ikke jeg sett dette spørsmålet før? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det er ikkje feil avskrift for 'korkeskjærer'? Slike var det nemleg fire av i Stavanger på den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Men det kan òg vere feilavskrift for 'kammeskjærer' - eit yrke som finst i Stavanger 1865 til ein kar som òg er 'rokkedreier'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Eller Kommissær? Stavanger hadde vel og en del slike, og de var ikke alltid støe i stavemåten, de som fylte ut folketellingsskjemaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Sidan karen var frå Setesdal (feilskrive Satesdalen i teljinga), er det nok mest truleg han var kammeskjærar/kamskjærar, tillike med to andre slike i teljinga som budde på Voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aanund Olsnes

Kamskjerar er greitt nok for meg :-)Men korleis skar ein kammar så seint som dette ?Eg har jo sett desse beinkammane frå vikingtida på museum hist og pist, men var den sorten, eller noko liknande, framleis i bruk krig 1900 ?Aanund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det var vel helst kuhorn dei skar kammar av rundt1900,der var vel ikkje noko anna brukande matriale på den tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det minner meg om uttrykket 'skjære alle over en kam' - dette visstnok fordi man brukte samme kam for alle når man klippet (skar) håret. (Kilde: Duden, tysk ordbok)Hårklipper kalles 'hårskjærer' i FT 1801 og 1865.For meg ser det ut som en som laget kammer stort kalles kam-mager i folketellingene, men det er mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Astrid-intet at korigere ;-) begge utrykk er kjent og brukt her på Sørlandet. MVH Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aanund Olsnes

Ordtaket om fanten som tykte det var slitsamt å sitje på sekkjen og skjera kammar, vert særskilt interessant når ein kjenner til at vedkomande 'kammeskjærer', Torbjørn Samuelsen, nettop var fant.Kan det rett og slett vera han som har gjeve opphav til ordtaket, eller var kamskjering eit vanleg fantearbeid ?Iallfall finn ein Torbjørn Samuelsen oppført i Eilert Sundts fantemanntal frå 1865, der det også går fram at han det året sat på Kristiansands tukthus.Eit anna spørsmål i denne samanhengen er forresten kvifor tukthusfangar ikkje er oppførde i den regulære folketeljinga. For min del resulterte det i at eg skreiv opp Torbjørn som 'truleg død' fyre 1865, inntil m.a. Sundt fekk meg på betre tankar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Oppdaget plutselig, til tross for en forkjølelse som nok har satt de små grå litt ut av funksjon, at det jo er Thorbjørn Samuelsen Bykle dere debatterer så ivrig. - Og da vil jeg også gjerne være med: Thorbjørns bror Jeremias Samuelsen Bykle er nemlig morfar til min tippoldefars andre hustru!Har en god del stoff om denne familien nå, selv om det ikke er egen slekt, og vil gjerne ha kontakt med andre som forsker på samme familie! (Se også innleggene 2521 og 11619)Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aanund Olsnes

Hei, Marius!Eg lura på kva tid du skulle dukke opp :-)Du ser eg har vore inne på ei heimeside du hadde for noko tid tilbake, men som eg ikkje finn lenger, og plukka ei rekkje opplsyningar om bykle-fantane.Brukar du framleis yahoo-adressa ? Eg prøvar å sende deg ein epistel, så kan du sjå på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Dere har vel hørt om å være 'komme-klipt'? Det ble satt en komme på hodet, og håret ble så skjært av under - av en kommeskjærer, selvfølgelig! Eller kanskje skar kommeskjæreren ut klebersteinskommer? (har flere veldig gode forslag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Det kan vel være snakk om vevkam, noe som blir brukt på en vevstol. Det har i allefall vært laget av tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Kjenner også (gjennom min mor) til uttrykket kom(me)klipping fra Trøndelag. Guttebarn kunne bli 'komkløft' - ofte ble det nokså hakkete og ujevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.