Gå til innhold
Arkivverket

[#13673] Kan noen hjelpe meg å tyde en vielse 1895 i Kråkstad , Akershus?


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei alle velvillige hjelpere der ute! Er det noen av dere som kunne gjøre et oppslag i kirkeboken Kråkstad Fa 0010 (Kråkstad sokn) og se på vielse nr. 4 i 1895?Jeg har selv forsøkt lese det som står, men oppfatter blekket som veldig blast og vanskelig å se. Selv ikke datoen er jeg sikker på at jeg har lest riktig, men den var i april. Brudgommen var Laurits Peter Pedersen (f. 1872 i Danmark) som sønn av Peter Kristian Pedersen. Brud var Antontette Antonsdatter.Det er Antonette jeg mener meg være i slekt med, men også på henne jeg knapt klarer å lese noen av opplysningene som gis. Fødselår 187?, far?På forhånd mange takk!Med vennlige morgenhilsner Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Godmorgen, unge mann!Den var veldig vond å lese ja!Det ser ut til at Antonette var f. i Eidsberg, men konf. i Kraakstad. F. i 1870? (kan og være 1871) og Anton Berger som far. Forlovere var Anton Iversen, Asper og Otto Andersen xxxÅffer har du sånne vanskelige slektninger a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

- Fordi at du skal få lov å være nyttig og hjelpe andre, og derved få et meget godt selvbilde vel!:-))))Tusen takk, Laila! Fint å høre hva noen andre kom frem til også. Men pleier man ikke å få e-mail når noen besvarer innlegg man selv har forfattet? Det fikk jeg nemlig ikke denne gang!Ha en god dag, Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hælle på deg i Soon! Har du satt opp no' brannmur greier eller no? Har hørt at den kan stoppe mailer fra DA. Jeg får jeg...Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

'Ingen vet hvor haren hopper', ei heller hva min bedre halvdel kan ha fått vennene sine til å gjøre med PC´en.Brannvegg kan godt være årsaken. Bare det ikke gjør at innleggene mine slettes siden e-mailadressen ikke virker el.l. skal jeg kanskje bare være glad og la det stå til. Noen sjanser må man ta her i livet...MH (som er snytens forkjølet, og derfor sitter og finleser alt som skjer på Digitalarkivet i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.