Gå til innhold
Arkivverket

[#13698] Augustinus Larssen, Soldat Gift Davik 1767


Gjest Inger Krabbestig
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Krabbestig

Jeg leter etter opphavet, og gjerne opplysninger om etterkommere også, til denne Augustinus Larssen. Han ble gift i Davik 2. januar 1767 med Christi Christoffersdatter, Lien De hadde følgende barn Lars(1767) Christopher( 1769) Poul (1774)Ane (1781)og Augustinus (1784) Hans yrke er oppgitt som Soldat. Var dette et vanlig yrke i ytre Sogn? Hvordan var styrkene organisert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ser at det er døpt en Augustinus Larsen i Eid 23.12.1742, sønn av Lars Augustinussen. Lars ser ut til å være gift i Eid 09.1.1737 med Anne Marie Beche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Ole marius Lien

Hei tenkte å svare sjølv om det er lenge sidan den vart oppretta og du sikkert har funne dine svar. Har ein del opplysningar om Augustinus Larssen og Christi Cristopherdatter om du er interesert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger krabbestig

Ja takk, jeg vil svært gjerne ha mer info. jeg har ikke kommet lengre på denne tråden de siste årene :o) Du kan enten legge inn her, eller du kan sende meg en mail på ilk@bork.net På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Ole marius Lien

Hei sendte ein mail til deg på det som eg til no har funne og lagt inn. Om det er av interesse så berre send ein mail så kan du få meir utfyllande opplysningar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger krabbestig

Tusen takk, jeg har fått mailen, og har såvidt begynt å sette meg inn innholdet. Det er riktig familie, og jeg ser frem til å få opplysningene på plass :o) Du får nok en mail fra meg om ikke så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.