Gå til innhold
Arkivverket

[#13700] VEILEDNING - Slik finner du de umulige Amerika-emigrantene


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Hei Nina, takk for ditt meget gode initiativ. Naa har dette holdt paa helt siden 6. mars med mange supplerende innlegg. Ville det naa vaere en god ide om du sammenfatter og reviderer hele oversikten din i et nytt ajourfoert innlegg? USA-forskingen er slitsom for de fleste, og din hjelp setter alle sikkert stor pris paa.Hilsen Helge R. Naess. London(beklager at maskinen min har tatt seg 'ferie' idag og ikke vil skrive ae, oe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Tanken er slått meg om å sammenfatte 'alt' i et et innlegg. Tema 13700 synes jeg er enkelt å huske.Tar utfordringen når jeg får tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg har funnet 2 nåler i høystakker ved å kontakte Vesterheim Genealogical Center, Madison, WI. F.eks. så har de ca 40000 obituaries. Disse minneordene inneholder oftes etterkommere med adresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Først en korreksjon til mitt nylige innlegg: Det står ikke adresser, men bosted. Jeg oppfordrer dere til å ta en titt på hjemmesidene til Vesterheim Genealogical Center, for det er ikke småtterier de har - f.eks. ca 700 bygdabøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Paulsen

til Helge: Men data fra Vesterheim må du vel betale for?? Har du noen erfaringer hvor lang tid det tar å få de dataene du etterlyser fra Vesterheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Er medlem av Vesterheim Genealogical Center, i Madison. Vil du ha svar derfra så send et brev eller en fax, de drukner i epost så sender du epost får du neppe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, de tar betalt både for medlemskap og for hvert oppdrag. De drukner i emailer fordi det har blitt kjent hvor store muligheter som finst der, så prøv fax hvis du har - og en vanlig telefonsamtale koster jo ikke mere enn 62 øre for minuttet, hvis du kommer frem -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Nina Møller Nordby

BORGERKRIGEN INFO - NORWEGIAN SOLDIERS IN THE CONFEDERATE FORCES Lenke-----'...skandinavisk deltagelse for Sørstatene under borgerkrigen. ( Norske , svenske, danske og finske soldater)....' Søk på navn!!-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Først vil jeg takke for dine mange gode tips om søk etter slektninger i Amerika Nina. Dette har faktisk medført at jeg på papiret har funnet en ny tremenning over havet, hun bor mest trolig i Minnesota, men jeg klarer ikke på noen som helst måte å få tilgang til adresse eller telefon, har du noe tips? Mvh.Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

GENEALOGY MATCH - LenkeLitt kjekk å ha iom at alternative skrivemåter av etternavnet kommer opp i venstre marg. Minus er at du ender opp hos Ancestry.com som er en betaltjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Canada er vanskelig å forske i, men her er noen brukbare ressurser:CANADIAN IMMIGRANTS RECORDS PART 1 AND 2 - [url="http://www.ancestry.com/search/db.aspx?dbid=3795>http://www.ancestry.com/search/db.aspx?dbid=3795 og http://www.ancestry.com/search/db.aspx?dbid=3798 ,1780 and 1906 relating to immigrants to Canada. Du kan søke på navnet og få opp alle forekomster, men for å få tilgang krever det et abonnement.CANADIAN NATURALIZATION - http://www.genealogie.gc.ca/06/060304_e.html Databasen inneholder 200.000 navn fra perioden 1915-1932CANADA GEN WEB - LenkeCANADA GENEALOGY LINKS -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.