Gå til innhold
Arkivverket

[#13709] Hanna Kristine Olsdatter f. 1830 Granvin eller Sortland


Gjest Irene Korneliussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Korneliussen

Hanna Kristine Olsdatter f.1830 var gift med Nils Larsen Taskjelle f. 21.09 1835, Taskjelle, Granvin.Nils, hans mor og 6 søsken flyttet fra Taskjelle i Granvin og til Nord Norge. Nils slo seg ned på Reinsnes, Sortland, han var gift med Hanna Kristine Olsdatter, datter av Ole M. Olsen.Dette er det eneste jeg vet om henne, jeg vet ikke hvor hun eller hennes foreldre kom fra, hvem hennes mor var osv. Er det noen som kan hjelpe meg videre? Er kjempetakknemlig for svar. MVH.Irene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Korneliussen

Takk Olaf!Dette er den rette Hanna, har noen av barnas navn fra før, og det stemmer med disse.Er det sansynlig for at Hanna kan være født på Reinsnes, jeg kan ikke finne noen forbindelse videre. Jeg kan heller ikke finne Reinsnes på 1801 tellingen.Er takknemlig for all hjelp til å komme videre på denne familien.MVH Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Hansen

Joda, Reinsnæss er her:Lenke men jeg kan ikke finne Ole M. Olsen der, det er jo ikke sikker han var født da.Neste må vel være å finne giftermålet i kirkeboka, og da er vel kanskje Sortland stedet å begynne.-Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Korneliussen

Takk Olaf!Fant gården, blir litt blind på navn av og til.Men det er som du sier, jeg kan heller ikke se noen forbindelse med de andre på gården på det tidspunktet.Vet du om det finnes gards/ ættebok for Sortland? Kan navnene på Hannas barn si noe om hennes fars/foreldres fam?MVH.Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.