Gå til innhold
Arkivverket

[#13714] Elfrida Aamot f. 1898, Nordfjordeid


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg finner Elfrida i 1900 folketellingen sammen med sine foreldre og søsken.(Carl Aamodt og Elisabet Aamodt). Der står det at hun er født i 1898 i Nordfjordeid. Men jeg klarer ikke å finne ut når hun eksakt er født, hun skal også ha emigrert, men jeg finner ei heller emigrasjonen. Noen som kan hjelpe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Kjempeflott, Laila. Da mangler det bare å finne henne igjen født i Nordfjordeid eller noe slikt. Ser ut som om hun reiste med sin mormor, da klarer jeg kanskje å finne ut hvem hennes mor er Elisabet Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Rune: takk skal du ha for at du sjekket det opp for meg. Carl Aamot og hans kone Elisabet Olsen har disse barna oppført i 1900 folketellingen i Bergen; Elfrida Aamot f 1898 Nordfjordeid, Thora Rigmor født 07.10.1900 Stryn Nordfjord, Immanuel født 26.11.1896 Vik i Sogn, angivelig død 28.03.1907 Vik i Sogn.Hvis du har noen muligheter for å sjekke disse barna opp Rune så hadde jeg satt enormt pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fødestedene kan utmerket godt være rette de. Men som man vil se i 1900-tellingen var foreldrene 'Udtraadte, intet samfund'. De hadde forlatt Statskirken, og hadde altså ikke noen grunn til å la sine barn døpe der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Yngve: Det har du jo helt rett i, tenkte ikke på det. Men det rare er at jeg fant dem gift i Bergen i 1896, barna kan ikke ha vært registrert født i Bergen da? Har jo ikke fått sjekket det opp siden den stopper på 1894.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Ok, så på vielsen at den også var borgelig så da har de vel sikkert ikke døpt barna heller. Hvordan kan jeg da finne barna født? Mangler bare datoen til Elfrida, de to andre har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg prøver å dra denne forespørselen opp igjen da jeg er helt avhengig av forslag til hvordan jeg skal finne Elfrida's fødselsdato. Vi har funnet henne emigrert og ankommet Ellis Island, men for å ha mulighet til å spore henne opp i USA så trenger jeg en fødselsdato. Hennes far skal i følge familysearch ha dødd den 02 mar 1902, sted er ikke oppgitt.Noen som har noen forslag til videre leting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.