Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ola Klefsås

[#13738] Signe Martins., Elverum 1891

Recommended Posts

Gjest Ola Klefsås

Er det noen 'der ute' som kan hjelpe meg med følgende?I FT1900 for Vardal står oppført en Signe Martins., f. 1891 i Elverum. Kan noen finne ut hvem som var hennes foreldre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg har ikke funnet Signe i Elverum ( det er kun en Signe f.1891 og det er ikke noe Martin-navn i bildet der ). Dessuten har jeg sett på Hamar, Vang, Furnes, Løten, Romedal og Stange inkl. Ottestad og Tangen.Kanskje noen kunne se på Grue/Hof/Åsnes (mine bøker går bare til rundt 1850 her ) eller Vardal/Gjøvik for å knekke denne nøtten ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg har prød å finne evt. mor. Lette etter barn av Johannes Hagemann og Lovisa. Jeg fant et barn Hanna dpt. 17/5 1869 Hof Hed. Foreldre: Johannes O. Hageberg og Lovise Stalberg. Men jeg vet ikke om dette er riktige Hageberg. Deres datter kan jo ha blitt født i Sverige. Funnet på Fam.search.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ola Klefsås

Lovise var f. Stålberg! Takk for bidrag, begge to. Opplysningene i FT 1900 vedr. Signe, er tydeligvis feil. Men Signe er jo datter av en eller annen datter av Hageberg/Stålberg. Og hvem var Martin? Håper noen har en idé!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag berntsen

Det var en gård i Vardal som het Elverum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ola Klefsås

Interessant! Men i FT 1900 står det Fødested 'Elverum Hed'. Dette blir nok ei nøtt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.