Gå til innhold
Arkivverket

[#13790] Johanne Rognaldsdatter fra Mæ(e)llingen i Lindaas


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg finner Johanne gift 24.06.1844 i Manger med Rasmus Johannesen fra Dalland. Hun står oppført med far Rognald Johannesen og bruds gard er Mællingen i Lindaas. Johanne skal være født ca. 1815, hun var oppgitt å være 27 når hun giftet seg. Jeg trenger Johannes fødsels og dåpsdato og hennes foreldre, gjerne også når de er født, gift og død. Kan dere være behjelpelig med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Lindås kirkebok A 6, fol. 31b: Johanne, Forældre Husmand Rognald Johannes. og Torbiør Knudsdtr Mellingen, døpt den 28de Decbr. 1817 'Søndag mellem Juul og Nyaar ved Lindaas og Lyhren'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Er det mulig å finne vielsen mellom Rognald Johannesen og Torbiør Knudsdtr. Jeg finner ingen Torbiør Knudsdatter i 1801 folketellingen i Lindaas eller nærliggende områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Ifølge familysearch ble Rognald Johannessen og Torbjørg Knutsdatter viet i Lindås prestegjeld 29 oktober 1817. Dette bør sjekkes opp mot original. Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Det finnes en Torbiør Knudsd. på 'Toschøen' (Toska ?) i Manger som kan være et emne.Digitalarkivet: 1801-telling for 1261 Manger.4 Søndre Bergenhuus Manger Manger Toschøen106 Knud Knudsen Mand 46 Begge i første ægteskab Huusmand med jord M107 Giertrue Olsdtr Hans kone 44 Begge i første ægteskab K108 Torbiør Knudsdtr Deres børn 12 Ugift K109 Gurie Knudsdtr Deres børn 5 K110 Marte Knudsdtr Deres børn 2 K' Toschøen ' er vel trolig Toska, beliggende på vestsiden av Radøy. Det er ikke lange veien over til Mellingen på Radøy.Mvh. Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg har også bemerket meg henne Geir, og håpte kanskje vielsen mellom Torbiør og Rognval kanskje kunne gi meg et lite spor på hvor Torbiør kom fra. Men da må jeg nok i originalen, siden det ikke stod så mye på familysearch om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Lindås kirkebok A 7, 1816.1823, fol. 193, viser at 'Ungk. og Matros Rognald Johannesen Mellingen gl. 27 Aar' giftet seg 29.oktober 1817 med 'Pigen Torbiør Knudsdtr Floen gl. 27 aar'. Som forlovere står Ole Johannesen Instebøe og Thore Clausen Mellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg finner ikke Torbiør Knudsen født hverken i Manger eller Lindaas, ei heller finner jeg hennes foreldre Knud Knudsen og Giertru Olsdtr gift på de stedene. Men jeg finner ei Torbiør Knudsdatter i familysearch døpt 30.11.1788 i Evanger. Jeg finner ingen register her over døpte i Evanger, har dere mulighet for å sjekke om det også for meg om dette er rette Torbiør? Kanskje hennes foreldre ble viet i Evanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Det kan stemme bra med Evanger (annex under Voss).Digitalarkivet: Marriages in Voss 1709-1816.3371 Ungkarl Knud Knudsen Hernæss Pige Giertrud Olsdatter Sævalstad Dom XVI a Trinit Dom XXII a Trinit 1788 Evanger Annex SognMvh.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.