Gå til innhold
Arkivverket

[#13797] Vigd i Bergen 1799, forlovere


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg leter etter min formor Anna Kirstine (Christine) Pedersdtr (Persdtr) - får en utval av 3 kandidater i dåpslisten for Bergen. Kanskje forlovere kunne hjelpe meg i å finne ut hvem hun er:Vigde i Bergen 1663-1816, Post 5256 Ole Nielssen, uk. rebslager + Anna Pedersd., pige, vigd i Domkirken 28.4.1799.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kirkeboken har ikke med opplysninger om forlovere! Det har nok vært ført en egen bok for forlovererklæringer og trolovinger, men den eldste vi har bevart fra Domkirken nå er fra 1832.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Det var synd!Er eldre bøker for forlovingserklæringer og trolovinger fra Korskirken bevart? Jeg er også interessert i å få vite hvem som var forlovere ved vielsen til:Ole Willumsen, ungkl arbdsmd + Sara Oline Olsdtr, pige, vigd 7.10.1787 KK Post 11009.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Korskirken prestearkiv II.5.a. Forlovererklæringer 1776-1816, fol. 80:'For Ung Krl Ole Willumsen arbedsmand og Pigen Sara Oline Olsdtr som agter at indgaae Ægteskab, deres Trolovelse og Ægteskabs Opfyldelse ere vi undertegnede, at intet er som kan hindre efter Høy Kongl. Lov og Forordning derom Forløftningsmænd. Bergen, den 2den Maj 1787. Barth. Harboe Peder Mads Vahl'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.