Gå til innhold
Arkivverket

[#13817] Steen Esten eller Peder (Trondheim eller Byneset)


Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Søker etter slekten til Peder Johnsen Steen, som var gift med Aletha Henrichsdatter. Jeg vet lite om disse, men når datteren Henrikka Jonetta døpes i 1774 i Vår Frues kirke i Trondheim, er en av fadderene Esten Steen. Han blir senere prost og sogneprest i Trondenes. Esten skal være født på Byneset. Henrikka Jonetta bor hos Esten Steen i 1801 tellingen, på pestegården i Trondenes. Søker ellers alle opplysninger om disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Håper jeg kan gi deg litt hjelp. Min manns slekt kommer fra Byneset og i den forbindelse finnes det her i huset en bok som heter Nes eller Bynes (og Buvik) En bygdebeskrivelse, utgitt 1894. I den boka finner jeg noe om Prost Steen,her er navnet Eystein, men Trondenes er nevnt så jeg regner med at dette er den du søker. Det blir for langt å gjengi alt her,men hvis du er interessert så ta kontakt over min e-postadr: trysil-stallen@trysil-stallen.no så kan jeg prøve og kopiere fra den gamle boka. Vennlig hilsen Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.