Gå til innhold
Arkivverket

[#13832] Ingeborg Dedichen med Ari Onassis


Gjest Jorunn Lindzén
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Lindzén

Ingeborg (Ingse) Bryde Dedichen was my GGrandfather's cousin. She was born September 01, 1899 at Sverdstad søndre (Alfheim)Sandar, Norge. She was engaged for 12 years to Aristotle Onassis who was stricken by her resemblance to Garbo when he first laid eyes on her aboard a sailing ship. I am hoping to find out if there are any photographs of Ingse that I might be able to get a copy of. Best regards, Jorunnps. Du kann skrive Norsk eller Engelsk til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror hun har skrevet en bok om dette på fransk. Det kan vel ikke være Onassis som har skrevet den? Det er kanskje en sjanse for at det finnes bilder der. Ellers så må det vel finnes i aviser skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Lindzén

Takk for svar, Berit. Jeg tror den bok som du snakker om heter Onassis, mon amour. Jeg lurer på hvist det er noen som hvet hvor jeg kan finne dette bok. Også, er det noen som kan hjelpe meg og finne gamle aviser.mvh, Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du kan kanskje prøve: Norsk Telegrambyrå = NTB. Om du kontakter dem, kanskje de kan hjelpe deg videre. Jeg vet ikke e-mail adressen deres.Ja det var den boka jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Uttrykte meg ikke klart ser jeg etterpå.Ang. NTB så burde de ha fotografier, om det finnes, da de er en slags 'fotosentral' for avisene. Håper det var bedre å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Jeg søkte på BIBSYS (den norske biblioteksbasen) på internett og fant dette:Tittel: Onassis mon amour / Ingeborg Dedichen ; mémoires recueillis par Henry Pessar. Forfatter: Dedichen, Ingeborg Pessar, Henry Trykt: Paris : Éditions Pygmalion, 1975. Sidetall: 249 p., [4] leaves of plates : ill. ISBN: 2-85704-006-7 Eiere: NBOHåper det hjelper litt! mvh Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Jeg har faktisk denne boken. Send meg en e-post eirin@hoiby.no så skal jeg prøve å scanne dem og sende dem til deg. Hilsen Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.