Gå til innhold
Arkivverket

[#13840] Gravergaten, Kristiania rundt 1900


Gjest Anne Elisabeth Myrvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Jeg vet fra Lailas eminente oversikt over kretsinndelingen ved samlagsafstemningen i 1899 at gaten hørte til Oslo Menighet. Også fra oppslag i kirkebøker vet jeg at gaten tilhørte Oslo og Oslo Hospitals menighet. På det aktuelle tidspunkt, rundt 1890, vet jeg at jeg hadde familie som bodde i Gravergaten 25 og 39. Jeg har slått opp i Oslo byleksikon, fjerde utgave, men finner ikke gaten der. Vet noen hvor denne gaten lå eller har opplysninger om gaten, hadde det vært artig og nyttig å vite.Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Takk for rask respons. Det var jo en veldig nyttig opplysning du kom med der. Nå skal jeg sette meg ned å lese artikkelen du henviser til. Det er nok ikke mine aner som omtales der, så mye har jeg sett etter en liten titt, men interessant lesning blir det. Jeg tar fremdeles med takk imot opplysninger om gaten eller bygningene i Gravergaten/ Konowsgate nr. 25 og 39.Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.