Gå til innhold
Arkivverket

[#13850] Gårdshistoriebøker - Våler/Østfold


Gjest Gitte J. Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte J. Martinsen

Er det skrevet slike bøker for Våler i Østfold? Leter etter en gård kaldt i dag Voldenga.(folkene heter Voldengen.) Finner den ikke i ft-19oo for Våler. Kan den gå under Rød gård? -mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei Gitte!Det finnes foreløpig to bind gårdshistorie for Våler kommune i Østfold. Disse dekker Svinndal sokn. Men jeg mener å ha lest her inne for ikke så lenge siden at bøker for hovedsoknet også var på trappene?!Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei Marius.Takk for ditt svar. Bøkene fra Svinndal hjelper meg ikke her. Gården ligger like ved Middagsåsen Skisenter (hvis du vet hvor den er) og denne går jo under Våler sokn.Det er litt rart å svare deg på nettet, da du jo bare sitter et steinkast unnå!!Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Ja, jeg vet hvor bakken er.Forresten er jeg veldig dårlig til å kaste, så tør ikke prøve på dét. Du har ikke hund da, for i så fall har vi kanskje sett hverandre uten å vite det når vi begge har blitt luftet :-)Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei.Sorry, er kattemenneske. Har derfor en katt og den er grei sånn, den lufter seg sjøl.Bor i det grønne huset med gul/hvit stafasje. Ser du meg en dag, er det bare å ta kontakt:-) Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.