Gå til innhold
Arkivverket

[#13856] Christian Larsen fra Vestre Toten?


Gjest Christian F.Uhl
 Del

Recommended Posts

Gjest Christian F.Uhl

Kjenner noen til en Christian Larsen født på Vestre Toten rundt 1800 og som seinere muligens flyttet til Modum i Buskerud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Skartsæterhagen

Jeg vet om en Christian Larsen døpt i Aas krk., V. Toten 25.03.1800, men han døde på Toten (gården Undlien) i 1874.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Var en tur på Dokumentasjonssenteret på Kapp, Ø.Toten i dag.Jeg har funnet mannen?? - men han passer ikke inn med dine opplysninger: Han var født i V.Toten 1809; gift med Sørine Andersd. f. i Modum 1817. Var på Søndre Rypaas som husmann 1865, nevnt som 'kvegfører' i'68.De hadde følgende barn; alle født i Modum: Anders 1838, Ingeborg La(urie)?? 1845, Christian 1853 og Laurits 1862.KILDE: Arkivkort på Dokumentasjonssenteret på Kapp, Ø.Toten.Skulle det mot formodning være et aktuelt spor så 'forny' din etterlysning her eller på slekthistorielaget.no - jeg følger med!Lykke til videre.Han kan umulig være far til din Mathea (om hennes fødselsår stemmer??); så et eller annet er feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian F.Uhl

Nei, han kan nok ikke være den jeg leter etter, men takk likevel. Det kan jo være et spor.Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Skylder å tilføye at grunnen til at jeg i det hele tatt la inn opplysningene var at han jo var på Rypaas; som du på slekthistorielaget's sider oppga som gard. Dette var den eneste Christian Larsen f. i V.Toten tidlig 1800 som slo seg ned på Rypaas i Modum etter det jeg har funnet.Ergo så må dine opplysninger om anene være feil?? Eller kan det ha vært en før han likevel - det ville nesten vært utrolig? Og morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.