Gå til innhold
Arkivverket

[#13857] Severin Andreas Rostad


Gjest Eirin Høiby
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirin Høiby

Har fått tips om at han kan være fra Målselv. Noen som vet om han eller har tilgang til registre jeg ikke når? Muligens født i 1859. Han er far til min mormor Selma, født 1988 i Vardø. Hennes mor var Regine Artine Abrahamsdatter, tror ikke de var gift. Datter av August Chr. Falch Abrahamsen fra Lattervik, Ullsfjord og Anna Carolina Carlsdatter, Lyngen.De bodde i Kvalsund før de flyttet til Syltefjord. Ellers ønskes opplysninger om nålevende Abrahamsens i Syltefjord/Båtsfjord. Mvh Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant sannsynligvis Regina Artina i FT 1875 for Kvalsund:LenkeI FT 1900 kan du finne henne med etternavn Augustsdatter (som i 1875), eller Abrahamsen, eller et annet etternavn, om hun har giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant en Selma, født 1887 i Vardø som kunne være av interesse.LenkeSom du ser, står denne Selma uten etternavn, hun er ikke datter i familien, men tjenestejente (tj.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

For meg ser dette ut til å være den eneste mulige Selma, forutsatt naturligvis at hun er født i Vardø ca 1888.Jeg har ikke funnet Selmas mor i 1900. Detyr ikke at hun ikke finnes, men at hun kan være vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Takk Astrid. Jeg har disse langt tilbake. Det er denne Severin som er et mysterium...Finner han ikke noe sted! Regine forsvinner også ja men jeg tror hun døde i 1916, da tilbake på Karlsøy. Min mormor vokste nemlig opp hos sine besteforeldre i Syltefjord.Hilsen Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Du har oppgitt feil fødselsår for Selma i første innlegg. 1988 trodde jeg var 1888, men det kunne like godt være 1908 eller for den del 1918. Hva er egentlig korrekt??Mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.