Gå til innhold
Arkivverket

[#13860] Mare(?) Olsd. Næs Romerige


Gjest Geir Asheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Asheim

Hei. Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til Mare? Vet ikke om Mare er det rette navnet, har sett henne med navnet Mari. Hun er født 1844 Næs på Romerike. Gift med John Bernard Andres. Han heter senere Joel Andres.f.1849 Næs 1875 bor dei med 3 barn på Nordby i Skedsmo. Datteren Klara Emilie er min oldemor.På førehand takk Geir Asheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Vet ikke om dette kan være til hjelp, men prøver likevel: Det ser ikke ut til at det er døpt noen Marie Olsdatter i Nes i 1844, men derimot blir en Marie Olsdatter døpt 25.6.1843 med foreldre: Ole Jacobsen og Marte Larsdatter. Disse ble trolig gift 15.11.1829. En Joel Bernhard Andresen ble født 30.12.1849 og døpt 27.1.1850 i Nes. Foreldre: Andres Olsen og Karen Christine Johnsdatter. Karen Christine ser ut til å være døpt 19.8.1821 (foreldre John Jonsen og Kari Arnesdatter).Joel Bernhard og Marie ble gift i Nes 18.9.1873. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Asheim

Hei. Takk for raskt svar. Det kan utmerket godt være rett det du skriver. Vi har overhode ikke 'kontroll' på Mare/Marie. Joel derimot vet vi en del om. Han bor på Norderhov i Buskerud i 1900 med ei annen kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Mari og Joel er sannsynligvis gift ca. 1870 i Nes (jfr. opplysningene i FT-1875). Kirkeboken oppgir sannsynligvis fedrenes navn og andre opplysninger som kan plassere Mari Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Asheim

Nok en gang takk for svar. Eg har ett lite problemet med oppslag i kirkebøker for det aktuelle området, og det er at eg bor på Jæren. Håpet derfor at noen kunne hjelpe meg, og det har det jo vert. Kanskje eg kunne få håpe på litt mere opplysninger om denne damen.mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg har dessverre ikke tilgang på kirkebøkene for Nes, men http://familysearch.org/ har registrert vielsen mellom Joel Bernhard Andreasen og Marie Olsdatter 18. september 1873 i Nes. Dermed skulle det være enkelt for de som har tilgang til kirkeboken (du kan evt. låne den inn til ditt lokale bibliotek).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Nes kirkebok 1859-74 side 322: viet 18.9.1873 ungkar og arbeider Joel Bernhard Andreassen, Aamodt, født på Bodding-eie, 23 1/2 år, far: Andreas Olsen Bodding-eie, pige Marie Olsdatter Aamodt-eie, 26 1/2 år, far: Ole Johan Olsen Greni-eie. Forloverne var: Kristian Larsen Rotnes-eie og Ole Hansen Rotnes-eie.Med hilsen Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.