Gå til innhold
Arkivverket

[#13862] Bygdebok for Dovre(Lesja?) i Oppland


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Eg skulle gjerne hatt hjelp til å finna Johannes Hansen (f.1810) og Marit Iversdtr.(f.1814) som fekk Ole f.24.10.1852. Dei budde på Skrugstad, då Ole vart døpt.Visst det er nokon som har bygdeboka(eg har sett på Dis-Norge etter den, men vart ikkje mykje klokare), kan sjå etter desse, kvar eg finn dei/om eg finn dei, så fjernlåner eg boka.På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Tusen takk!Eg er visst litt 'fjern', eg var jo inne på desse sidene og fann dåpen til Ole, men det fall meg ikkje inn å leita etter foreldra si vigsle!Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Arnfinn Engen, Lillehammer, er ellers engasjert for å skrive gards- og slektshistorie for Dovre kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Ragnhild Simenstad

En opplysning om bygdebok for Dovre.Det første bindet blir lansert på Dombås den 4. juli 2003Jeg gleder meg, 'dette har vi venta på så lenge'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Aud Sandbu

Ifølge omtale i avisen GD (Gudbrandsdølen Dagningen) tirsdag 10. juni, inneholder bind I som nå er utkommet, gårdene med gardsnummer fra 1 til 18, fra Hjerkinn til Hjelle. Også gardsnummer 78 Svenskebakken, 79 Øvre Randen, og 87 Dovregubbens Hall er med i denne utgaven.Forøvrig vil bind II omfatte området fra Engum til Tofte, bind III området fra Skjelstad til Rudi, og fjerde og siste bind som kommer ut i 2006, skal ta for seg området fra Langdalen til Dovreskogen Bygdealmenning.Hvilke gårder/gardsnummer de forskjellige bindene vil inneholde, får man en oversikt over i grove trekk ved å gå inn på Matrikkelutkastet fra 1950.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Takk for disse opplysningene, Aud! Det ser ut som jeg er heldig - mine Dovre-aner er i hovedsak konsentrert rundt gårdene bindet omfatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Simenstad

Andreas Snildal. Bind 1 heter Bygdebok for Dovre - Gardar Hus og Folk.Denne boka omhandler de gårdene som du har aner fra. Du kan kjøpe boka direkte av Redaktøren -forfatteren Arnfinn Engen eller ved henvendelse Dovre kommune. Boka kom i salg den 4.juni i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.