Gå til innhold
Arkivverket

[#13865] Peter M. Hexvold fra Stange til Wisconsin i 1890


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Petter Michelsen, f. 3.10. 1873, Fagerlien, Stange. Emigrerte til Amerika i 1890. Han hadde da tatt navnet Peter M. Hexvold. Foreldre: Ingeborg Olsdatter, f. 1851, Elton, Stange og Michel Michelsen, f. 1853, Rensvold, Romedal. Petter var født utenfor ekteskap. Han slo seg ned i Viroqua, Wisconsin som farmer. G.m. Anna? Barn: Harald og Ruth? Peter var på besøk på Stange i 1900 og da tok han med seg sin halvsøster Inga Larsen tilbake. Kan noen gjøre ett oppslag i Cencus 1910-1920 for Wisconsin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hexvold, Peter View Image Online Age: 56 Year: 1930 Birthplace: Norway Roll: T626_2615 Race: White Page: 8A State: Wisconsin ED: 28 County: Vernon Image: 0398 Township: Viroqua Relationship: Head Hexvold, Anna S View Image Online Age: 59 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_2615 Race: Page: 8A State: Wisconsin ED: 28 County: Vernon Image: 0398 Township: Viroqua Relationship: Wife

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Anna var født i Sverige, immigrerte i 1900.Det er vel bare å ta en telefon: Hexvold, Robert A 3266 N 105th St, Milwaukee, WI 53222-3328 (414)259-6038Vet ikke om han lever, han er over 70 år gml.-----------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Name: Harold A Hexvold Birth Date: 21 Sep 1904 County: Vernon Reel: 0287 Record: 001908 Name: Peter M Hexvold Birth Date: 21 Sep 1904 County: Vernon Reel: 0287 Record: 001823Det finnes også en June: June HEXVOLD Birth Date: 30 Jul 1901 Death Date: Dec 1976 Social Security Number: 393-16-6291 State or Territory Where Number Was Issued: Wisconsin Death Residence Localities ZIP Code: 53216 Localities: Milwaukee, Milwaukee, Wisconsin..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg finner Peter Hexvold i Sterling, Vernon County i 1900, ugift, f. i oktober 1873, immigrrrerte 1890, dagarbeider, har sendt inn sine papirer om søknad om statsborgerskap.Wisconsin, Vernon County Sterling, Page 219aHan er ikke indexert på det navnet i 1910, men det betyr kun at de som har indexert ikke har skjønt hva de skal skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Jeg fant de også i 1920, selv om det står feil i indexen (den sier Herwald, Peter og 40 år i stedet for 46): District 205 i Viroqua (bilde 6 av 22):Hexvold, Peter, head, 46 årAnna, wife, 49Harold, son, 15Ruth, daughter, 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ja, jeg fant dem jeg og, og så heldigvis at du hadde funnet før jeg trykket på legg på plass. Fortsetter du da, Leif Erik?Jeg synes det er teit at to skal jobbe parallelt med det samme.....Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Det var ikke meningen å rote ting til. Beklager!Jeg syns bare det er morsomt å se om jeg finner de det letes etter, når jeg har litt tid innimellom - noe jeg ikke har til vanlig. Og noen fortsettelse har jeg verken tid eller anledning til nå. Og jeg regner med at jeg har funnet det jeg kan, i og med at jeg bare abonnerer på cencusene fra Ancestry.com. Og uansett er det ingen som gjør bedre arbeid enn deg, Laila!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Neida, du rota ikke til noe :o) Jeg hørtes ut som det var 'min mayday'.. hihi. Vel, det var ikke sånn ment! Det blir litt annerledes når en lar knottetottene tenke :o)Hvis du begynner å bla i noen censuser, begynn bakerst, jeg begynner alltid forrest, slik at vi møtes på midten. Jeg blar nå i 1910 akkurat nå for Vernon, VIroqua. Begynte forrest, er ferdig med ward 1 Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

En viktig ting jeg glemte å si om 1930-censusen, Peter Hexvold var veteran fra krigen. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Har nå bladd gjennom 1910, den var grisete enkelte steder, men det ser ikke ut til at hr. Hexvold var der da (I Viroque)Det var ikke så mange sider, så hvis noen andre har tid til å bla igjennom for dobbeltsjekk, hadde det vært knæsj! Altså, 1910, Wisconsin, Vernon, Viroqua.Han er ikke indexert som Hexvold/andre stavemåter i 1910 på Genealogy.com etter det jeg kan se heller (#¤!'¤ dårlig søkemotor!!!!)Laila---------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathy Bergan Schmidt

1910 Census, Wisconsin, Vernon County, Sterling Town, Microfilm # T624-1740, Enumeration District 149, sheet 1B:?ex?old, Peter, 36, 1st marriage, married 7 years, emigrated 1890, papers, dairy farmer--, Anna, wife, 38, 1st marriage, married 7 years, 2 children born to her, 2 still living, Swedish, emigrated 1900--, Harold, son, 5?--, Ruth, daughter, 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hjertelig takk! Nå har jeg fått flere opplysninger om denne familien enn det jeg hadde håpet på. Jeg ble nesten stum av beundring da jeg la merke til klokkeslettene på innleggene. Ikke fatter jeg at det går an å lese et innlegg, sjekke opplysningene og skrive et nytt innlegg på 4-5 minutter!!!! Imidlertid har jeg et par nye spørsmål.Hvordan finner jeg ut hvem Anna fra Sverige var på enklest måte? Kopi av vielsesattest?Er det noen steder jeg kan finne opplysninger om Peters krigsinnsats siden han var veteran fra krigen i 1930? Jeg går ut i fra at det var 1. verdenskrig!I mitt første innlegg nevnte jeg så vidt Peters halvsøster Inga. Jeg har et par spørsmål om hennes familie også, men her lager jeg et nytt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.