Gå til innhold
Arkivverket

[#13878] Peder Larsen Strøm


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg har problem med å komme videre med ovennevnte person. Han døde i Moss 8.2.1795, 42 år gammel, så han må være født ca. 1753. Men hvor ble han født, og hvem var hans foreldre?? Han hadde borgerbrev som baker i Christiania, var gift med Sophie Cappelen og hadde barn født både i Christiania og Moss. Kan noen hjelpe videre?? På forhånd takk... Hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Du bør oppgi alt du vet! Vielse? Barns navn/fdato?FamilySearch IGI gir 2 barn i Oslo og 1 i Moss, men ikke vielsen.Videre 39 Peder Larsen født i 1753 hvorav 12 på Østlandet. Det kan jo være noe å starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Takk for svar!Jeg har vært innom Family Search, men kommer ikke noe videre der foreløpig.Peder Larsen Strøm giftet seg på Stensrud i Aker 27.12.1779.Og barna er som flg.: Mette Sophie, døpt 01.09.1780, Petronelle Cathrine, døpt 23.01.1782, Lars Fredrik, døpt 27.11.1784 (begravet 10.04.1786), Anna Cathrine, døpt 29.01.1788 og Jens Fredrik, døpt 11.06.1789. Alle disse er døpt i Oslo Domkirke.Så er det henne jeg følger videre, nemlig Bolette Katrine, f. 15.12.1793 og døpt i Moss 21.12.1793. Hun giftet seg i Oslo Domkirke 28.11.1825 med Gabriel Joachim Lund (av Farsund-Lundene...)Men så var det å komme videre med Peder Larsen Strøm da. Jeg har ikke lyst til å gi ham helt opp enda!!Hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.