Gå til innhold
Arkivverket

[#13881] Skomaker Ole Johannesen fra Drammen


Gjest Christian F.Uhl
 Del

Recommended Posts

Gjest Christian F.Uhl

Vet noen noe om en skomaker Ole Johannesen fra Drammen. Han fikk sønnen Oluf Thorvald i 1848,skipsfører på et skip som het 'Alma'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I 'familysearch'-databasen IGI finner du Oluf Thorvald Olsen, f. 27.1.1848 - døpt 5.2.1848 i Bragernes kirke.Foreldrene het Ole Johannesen og Ingeborg Karine Torgersdatter. De giftet seg 16.5.1847 i Strømsø kirke (også iflg. IGI).Mvh Kjell Hamnberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Her er litt mer å tygge på. Opplysningene er plukket og redigert ut fra familysearchdatabasene IGI og VRI.Vital Records Index Ingebor Karine TORGERSEN Age At Marriage: 27 Birth: 1820 Father: Gunder TORGERSEN Marriage: 16 May 1847 Place: Drammen, Buskerud, Norway Spouse: Ole JOHANNESEN Age At Marriage: 29 Birth: 1818 Father: Johannes ANDERSEN ROGSTAD IGI GUNDER TORGERSEN Marriage: 13 AUG 1808 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway Male Family Spouse: JOHANNE THRONSDRDeres barn iflg. IGI:1. KAREN GUNDERSEN - International Genealogical Index Birth: 20 SEP 1808 Christening: 22 OCT 1808 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway 2. CHRISTIAN GUNDERSEN - International Genealogical Index Birth: 10 SEP 1813 Christening: 25 SEP 1813 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway 3. TORGER GUNDERSEN - International Genealogical Index Birth: 02 DEC 1810 Christening: 05 JAN 1811 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway 4. INGEBORG KARINE GUNDERSEN - International Genealogical Index Birth: 27 NOV 1818 Christening: 28 MAR 1819 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway 5. INGEBORG KARINE GUNDERSEN - International Genealogical Index Birth: 16 OCT 1820 Christening: 31 DEC 1820 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway 6. CARL CHRISTIAN GUNDERSEN - International Genealogical Index Birth: 27 JAN 1816 Christening: 30 APR 1816 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway 7. GUNILD MARIA GUNDERSEN - International Genealogical Index Birth: 27 MAR 1824 Christening: 08 JUN 1824 Bragernes Drammen, Buskerud, NorwayVRI (Ikke sikkert at dette er den riktige Ole!!) Ole JOHANNESEN Birth: 14 Apr 1818 Place: Eiker, Buskerud, Norway Christening: 24 May 1818 Place: Eiker, Buskerud, Norway Father: Johannes ANDERSEN Mother: Ane Maria OLSD Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian F.Uhl

Takk Kjell! Jeg har prøvd å lete på Family Search, men ikke funnet det du har funnet. Hvordan gikk du fram for å finne ut dette? Her har jeg sannelig fått mye å tygge videre på!Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Bare hyggelig! Vet ikke om det finnes noen spesielle triks mhp. å finne fram i Familysearch, men én ting kan være at man alltid bør benytte den maskuline patronymformen -sen som etternavn ved søk (-datter kan fungere, men ikke alltid). Et problem, som det bør tas høyde for (som i dette tilfellet) er at farens patronym dukker opp som etternavn.Vielsen for Ole Johannesen og Ingeborg Torgersen (eg. Gundersdatter) i 1847 finner du i både IGI og VRI, men i VRI oppgis som oftest navnene på brudeparets fedre.Når det gjelder å finne hele barneflokker, pleier jeg å fylle ut så mye som mulig i de venstre kolonnene når det gjelder foreldrenes navn og definerer tidsrom og sted så langt jeg har noe. Med utfyllende opplysninger om foreldrenes navn pleier manglende tidsrom og sted ikke være kritisk.Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.