Gå til innhold
Arkivverket

[#13884] Inga Larsen fra Stange til Illinoise?


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Inga Bolette Martinusdatter, f. 18.4. 1881, Nerstad, Stange. Hun emigrerte til Amerika i 1900 sammen med sin halvbror Peter. (Se innlegg 13865) Da hun reiste fra Stange kalte hun seg for Inga Larsen. Hun ble gift med George Edmonds. Om ham vet jeg ingen ting bortsett fra at han muligens kommer fra Tyskland? Paret fikk tre barn: May Irene, f. 4.8.1912. G.m. Alfred W. Carpentier. - Myrtle Charlotte, f. 8.7. 1913. G.m. Lair? - Grace, f. 5.11. 1919. Hun døde ung. Hvor denne familien har bodd er jeg usikker på. Inga bodde en periode sammen med sin bror i Viroque, Wisconsin. Imidlertid døde hun 28.2. 1946 i Peoria, Illinoise hos sin datter Irene. Alle opplysninger er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Edmonds, Inga View Image Online Age: 48 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_548 Race: Page: 3A State: Illinois ED: 50 County: Peoria Image: 0949 Township: Peoria Relationship: WifeDe er der ja. Jeg skal finne et image jeg kan legge ut til deg... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det var lettere sagt enn gjort.Følgende familie bor der: (ser ut som Wisdom Street no 412 George Edmonds, leide sitt hjem, 44 år, gift når han var 27, f. i Iowa, mor fra Virginia, far fra Norge! Han var Cabinetmaker,Inga Edmonds, 48 år, f. i Norge av Norske foreldre, imm. i 1892Grace Edmonds, 11 år, f. i Wisconsin av fra fra Iowa og mor fra Norge............. I samme hus: Clarence Lair, son in law, 24 år, var 24 år når han giftet seg, f. i Ill. av foreldre f. i Ill. Maskinist.Myrtle Lair, Daughter, 18 år, f. i Wisconsin av far f Iowa, mor f. NorgeDaniel Lair, Grandson, 9 mnd f. i Illinois av far f. Ill. mor f. Wisconsin.---------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Dette er vel din Myrtle tenker jeg:_LAIR MYRTLE F/W Y-52 0000303 1941-06-23 PEORIA PRINCEVILLE VILJeg fant henne her: Lenke ..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

George og Inga var gift allerede i 1910Da bodde de i Wisconsin, LA CROSSE, Roll 1716 Book 1, Page 243bDe hadde vært gift i 1 år, ingen barn enda. Her står det at George var født i Iowa, og at faren også var det. Moren var født i Minnesota ser det ut til her. Her ståre det at Inga immigrerte i 1900. George var Carpenter.(jeg skrev feil i innlegg 2, det var mor som var fra Norge). ¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Jeg er full av beundring, Laila. Hjertelig tusen takk. Håper du har tid til å se etter opplysninger om May Irene og Alfred W. Carpentier også, selv om jeg nesten ikke tør be deg om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Hmmmmm. Jeg fant en Alfred Carpentier, og det er for sprøtt om det ikke er Irenes mann Fra SSDI:LFRED CARPENTIER Request Information (SS-5) SSN 331-18-4328 Residence: 61614 Peoria, Peoria, IL Born 27 Oct 1900 Last Benefit: 61605 Peoria, Peoria, IL Died Jan 1978 Issued: IL (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vet du, se her:http://www.peoria.lib.il.us/genealogy.htmDe er villige til å sjekke opp obituaries når du har exact dødsdato.Be om både Inga sin, denne Alfred Carpentier og Myrtle! Obituariene er en uovertruffen kilde når det gjelder andre familiemedlemmer ol.Rot litt rundt på sidene, dette biblioteket ser ut til å være et fint sted! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.