Gå til innhold
Arkivverket

[#13885] Ragna Fering f. Bergan, Minnesota 1920


Gjest Ketil Firing Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ragna Sarah Bergan/Bergen giftet seg i november 1911 med Martin Luallen Fering (ukjent sted i USA). 23. januar 1920 får de datteren Mae Lillian Fering i Marshall county, Minnesota.Jeg skulle gjerne visst mer om Ragnas opphav, hvor hun er født etc. Jeg har ikke tilgang til aktuelle amerikanske folketellingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Den info jeg har er fra denne Jerry Ion, jeg prøver å hjelpe ham da han har gitt meg en masse info om Firing'er i USA.Martin Fering ble født 9. november 1889 i Lamberton, MN.De hadde for øvrig mange barn, men jeg har ikke fødested for de andre:Kenneth Charles, 14. sep. 1912Wanda Lucille, 16. nov. 1914Milton Rolland, 25. jan. 1918Marshall Raymond, 5. apr. 1922Margaret Lorraine, 20. jul. 1924Betty Jane, 17. aug. 1926Ruby Marie, 1. des. 1928Morris Glen, 20. des. 1930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hadde det ikke vært enklest å ta en telefon til yngstemann?Morrisglen Fering RR 2 East Grand Forks, MN 56721 (218)773-2266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Om du søker på 'Ferring' ved 1930- telingen så finner du dem , Laila. (Har selv problemer med skjermen - er snart helt svart.)Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Da fant jeg dem i hvertfall i 1930. Indexert på FerringRagna var født i Minnesota, begge foreldrene var Norske. Hun var 37 i 1930, og var 19 når hun giftet seg.Alle barna er født i Minnesota. Ferring, Marten L View Image Online Age: 40 Year: 1930 Birthplace: Minnesota Roll: T626_1106 Race: White Page: 2A State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0215 Township: Eagle Point Relationship: Head-------------------------------------------------------------------------------- Ferring, Ragna S View Image Online Age: 37 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_1106 Race: Page: 2A State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0215 Township: Eagle Point Relationship: Wife-------------------------------------------------------------------------------- Ferring, Kenneth C View Image Online Age: 17 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_1106 Race: Page: 2B State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0216 Township: Eagle Point Relationship: Son-------------------------------------------------------------------------------- Ferring, Wanda L View Image Online Age: 15 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_1106 Race: Page: 2B State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0216 Township: Eagle Point Relationship: Daughter-------------------------------------------------------------------------------- Ferring, Milton R View Image Online Age: 12 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_1106 Race: Page: 2B State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0216 Township: Eagle Point Relationship: Son-------------------------------------------------------------------------------- Ferring, Mae L View Image Online Age: 10 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_1106 Race: Page: 2B State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0216 Township: Eagle Point Relationship: Daughter-------------------------------------------------------------------------------- Ferring, Marhall O View Image Online Age: 8 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_1106 Race: Page: 2B State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0216 Township: Eagle Point Relationship: Son-------------------------------------------------------------------------------- Ferring, Margeret L View Image Online Age: 5 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_1106 Race: Page: 2B State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0216 Township: Eagle Point Relationship: Daughter-------------------------------------------------------------------------------- Ferring, Betty J View Image Online Age: 3 8.12 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_1106 Race: Page: 2B State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0216 Township: Eagle Point Relationship: Daughter-------------------------------------------------------------------------------- Ferring, Ruby P View Image Online Age: 1 5.12 Year: 1930 Birthplace: Roll: T626_1106 Race: Page: 2B State: Minnesota ED: 13 County: Marshall Image: 0216 Township: Eagle Point Relationship: Daughter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Argh! Indexert på GRING!Jaja. De bodde på samme stedet i 1920, Eagle Point. Barna Kenneth, Wanda og Milton var født.Ellers intet nytt under solen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Takker og bukker!Andrew L. Firing var Martins onkel. Martins foreldre het Charles Larsen Firing (f. 1848 i Ramnes) og Helene Jørgine Madsdatter Seljeset (f. 1869 på Gurskøy).Ragna ble altså født i Minnesota 7. januar 1893 av norskfødt foreldre, Hun bodde i Eagle Point, Marshall Co., Minnesota i 1920 og 1930, og alle barna var født i Minnesota (i perioden 1912-1930).Jeg vet ikke om Jerry Ion har vært i kontakt med sin onkel Morris Glen for å få flere opplysninger, men jeg vet at moren hans (Mae Lillian) ikke har funnet sin mors opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det må da være lettere for ham å gjøre undersøkelser derfra!Siden han i tillegg bor i Minnesota utfra det jeg kan se, må det være en smal sak for ham å fyke til countyclerken i f.eks. Marshall og i hvertfall få fødselsattester på de barna som ble født der.Har han dødsattesten på Martin, for å se om fruen fremdeles var i live? (han døde vel i Koochiching 4.10.1955).Og, det bør og finnes en obituary etter Martin som Jerrel kan få tak i. Her kan det stå hvor Martin og Ragna giftet seg, og da kan man få tak i vielsesattesten og så svusj har man pappa Bergan!Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ragna døde 25 juni 1936, og Martin giftet seg igjen i 1946 med Lillian Jordaine (de fikk ytterligere 3 barn).Jeg skal tipse Jerrel om hvordan han kan gå fram for å komme videre. Har forstått det slik at han har 'overtatt' notatene til moren, som begynner å dra på årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Da er det jo bare å finne dødsattesten til Ragna da, og se på obit, og så finne farens navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.