Gå til innhold
Arkivverket

[#13891] Ole Sørensen,Kragerø,Telemark


Gjest helmin kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest helmin kvennodd

Hei!! Jeg leiter etter en Ole Sørensen, med en sønn Anders f. ca. 1830 i Kragerø, jeg vet at Anders giftet seg i Gjerstad i 1855 med Anne Olsdatter. Det er ved dette gitermålet det står at Anders er født i Kragerø. Jeg håper noen kan hjelpe meg. mvh helmin fra brevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei Helmin. Du fant ham heller ikke i Sannidal slik Per Stian anbefalte deg å lete? Jeg har forsøkt å søke i folketellinga 1865 på Ole Sørensen, født ca 1830 (+/- 5 år), men finner ingen kandidater. Vet du hvor de bodde i 1865? Hva står det der om fødested? Det samme gjelder jo for tellingen 1875 og 1900. 1875 er jo veldig mangelfull digitalt da, men 1900 ligger der, og han er jo etter sigene rundt 70 år da. Fult mulig han er i live. Lette som sagt i Telemark og Aust-Agder på '65, men uten flaks.Lykke til videre i søket. mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei Terje og alle dere andre som har sett på innlegget!!!!Jeg har sjekket mine papirer, i DA 1865 og 1900, står Anders OLsen som født i Holt, ikke Kragerø. Muligens er hans far Ole Sørensen, født i Kragerø. Mitt første innlegg er dumt skrevet, fordi det kan misforståes, Anders f.1830 er sønn til Ole Sørensen f.ca 1790. Beklager så meget. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei igjen Helmin. Folketellinga 1801: Ole Sørensen, 11 år.Far: Søren Olsen, matros og husbonde, 32 år, bosatt i Lille Raadstue-Gade, gard 66.Mor: Maren Jonsdtr, 39 år. Søsken: Jon Sørensen, 8 år. Inger Mathea Sørensen, 3 år.Lenke: Lenkemvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

hei terje!!takk for opplysningene, det var gøy. Jeg får få tak i kirkebøker for Holt, og sjekke om jeg kan finne Anders der. Igjen takk mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.