Gå til innhold
Arkivverket

[#13892] Jørgen Halgrimsen Benterud, f. 1823 i Nes i Hallingdal


Gjest Bjarne Birkrem
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Birkrem

Er det noen som har tilgang til lesbare kopier av kirkebøkene for Nes i Hallingdal, og som kunne ta seg bryet med å sjekke en ting for meg?Min tippoldefar, Jørgen Halgrimsen Benterud, var født i Nes i 1823. Foreldrene var Halgrim Svensen Benterud (eller muligens Børdal på den tida Jørgen ble født) og Birgit Jørgensdatter. Problemet mitt er at de aktuelle sidene av Riksarkivets mikrofichekopi av kirkeboka er bortimot uleselige, slik at jeg ikke har klart å finne Jørgen i listen over døpte. Jeg regner med at han står der, men skriften er så svak og uleselig at jeg ikke kan være sikker. Har noen tilgang til kopien av den samme kirkeboka (eller kanskje til og med originalen) på Statsarkivet på Kongsberg? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Det er ikke det minste rart at du ikke finner Jørgen Halgrimesen født, da han ikke ble registrert døpt i kirkeboka.Han , kona og barna står nevnt i den nye utgaven av Gards og Slektshistorie for Nes i Hallingdal utgave 1 på side 227. Forfatter er Terje Østro.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.