Gå til innhold
Arkivverket

[#13893] 1827, Østbyeie i Romedal, Hedmark.


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Kan noen hjelpe meg med å finne hvem foreldrene til denne Sophie er? Sophie Pedersdtr g.m. Anders Pedersen, men når?Muligens før 1827. Hun er nevnt som arving på ett skifte etter (bestemor) Marthe Pedersdtr, som dør i 1827 på Østbyeie i Romedal.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Eva, hvor gammel var (bestemor) Marthe Pedersdtr. da hun døde i 1827?Hvem var hun gift med? Går ut fra at Marthe var Sophie's bestemor? Finner ikke ekteskap i Romedal mellom Sophie Pedersdatter og Anders Pedersen, men Sophie Larsdatter og Anders Pedersen som får 8 barn , 4 av dem på Østbyeie. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei Hans! Takk for svar.Jeg hadde fått en feil opplysning om Marthe Pedersdatter.Hun dør på Reinsvoll i Romedal i 1827.Hun var f.i 1738 etter folketellingen i 1801(og mye rot i bygdeboka for Romedal) og var gift 2 ganger.1.g.med Jens Bårdsen f.1727-1802. 2.g med Peder Nilsen Huse f.1755-18??. Han Peder var sønn på Huse, i 1801 var han inderst på garden til sine foreldre.Sophie bodde på Østbyeie i 1827,men vi vet ikke hva barna hennes het.Du hadde rett om Sophie at hun het Larsdatter og ikke Pedersdatter. Prøver å få tette det siste hullet på slekstreet på min mann sin side, derfor håper jeg denne gåten her blir løst før det STORE slektstreffet til sommeren. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.