Gå til innhold
Arkivverket

[#13899] Fødsel/ dåp Berthe Marie Christiansdtr. 1857/58/59 i Enebakk


Gjest Anne Elisabeth Myrvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Har noen mulighet til å finne ut hva som står nedskrevet ved fødsel/ dåp for Berthe Marie Christiansdtr.? Hun skal iflg. Familysearch IGI være født 1-12-1857 og døpt 19-6-1859. Det er de to datoer som står der, så en av dem stemmer vel, eller begge.Jeg har også nevnt henne i innlegg 13838, men da trodde jeg hun som sine søsken var født i Spydeberg. Foreldrene er antagelig Anne Elisabeth Gautesdtr. og Christian Gulbrandsen. Det vil bety mye for meg å få brikkene på plass. Jeg er takknemlig for alle opplysninger.Mvh. Anne Elisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Enebakk MINI I 9.Birthe Marie, f. 1.12.1857 døpt 19.6.1859 i kirken, uægte.Foreldre: Pigen Anne Elisabeth Gautesdatter, den udlagte Ungkarl Christian Gulbrandsen, Houen i Spydeberg. Oppholdsted: Grinna, Borud.Faddere: Anne Hansdatter, Skarpesnoe, Sophie Hansdatter, ib. Christian Vilhelmsen ib, Johan Johanson, Ekornrød, Hans Johannesen, Guslund.Hjemmedøbt 15. juni 1858 af Karen Olsdatter Hagen under Spydeberg Præstegaard. Anmeldt af barnemoderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Tusen takk til deg, Turid. Jeg vet ikke om du har lest det andre innlegget, men nå har jeg fått bekreftet at min tippoldemor mest sannsynlig hadde fem uekte barn, men de fire siste hadde i allefall samme far. Nå blir to av de mange spørsmålene hvorfor de først giftet seg like før deres fjerde barn ble født og hvorfor dette ene barnet ble født i Enebakk? Ha en fin lørdagskveld.Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Jeg har noen spørsmål til som jeg gjerne skulle ha svar på. Turid skriver at, sånn jeg forstår det, morens oppholdssted var Grinna, Borud. Vet noen om Grinna er en plass under Borud eller hvordan det er? Jeg prøvde å lete meg frem til dette via FT 1865, men lyktes ikke. Har noen opplysninger om disse stedene er jeg selvfølgelig glad for det. Jeg vet jo ikke om Anne Elisabeth Gautesdtr. hadde noen tilknytning til disse stedene, hun er jo født i Aker, men det må jeg jo prøve å finne ut.Dessuten lurer jeg på om det finnes bygdebok for Enebakk? Dette er første gang jeg er i Enebakk i arbeidet med slekten. Jeg er takknemlig for alle opplysninger. Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

I bygdebok for Enebakk bind III finner du plassen Grinda under Sø-Borud. Etter en rask kikk fant jeg ikke noen av dine navn omtalt under Grinda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Tusen takk for svar igjen, Turid. Nå vet jeg da at det finnes bygdebøker for Enebakk og under hvilken gård plassen lå. Om 'mine' personer finnes noe sted i bøkene gjenstår jo å se. Jeg er fremdeles takknemlig for alle opplysninger.Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Grinna under Borud ligger (lå?) like ved grensa til Spydeberg. Skarpsnoe, hvor det var faddere i fra, tilhørte Spydeberg, like over grensa fra Enebakk. Av den grunn er det kanskje ikke så rart at de bodde en periode i Enebakk. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Takk til deg, Astrid. Dette var nyttige opplysninger som kanskje forklarer, som du sier, hvorfor de bodde i Enebakk ved hennes fødsel. Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.