Gå til innhold
Arkivverket

[#13902] Hvor er Grennum LM?


Gjest Agnete Schjønsby
 Del

Recommended Posts

Gjest Agnete Schjønsby

Jeg leter etter stedet Grennum (LM) som er oppgitt som fødested for en person jeg leter etter. Når man ikke har peiling, er ikke 'Dåverande' og 'Dagens' område til hjelp. Eller er det jeg som gjør noe dumt/feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Harald Haug

Hei Agnete!Jeg synes det virker mest sannsynlig at Grennum er en for/d/v/anskning av Grindheim i nåværende Audnedal. I folketellingene for 1801 og 1865 er formen Grin(n)em brukt. Da hørte forresten Grindheim under Bjelland.Hilsen din femmenning Jon Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Brodin

Hei Agnete ! Jeg slutter meg til dette, Grennum/Grindheim var tidligere et anneks under Bjelland. Ole Høyland ble jo født her 24/2 1797.De to navneformene forekommer om hverandre i biografier om ham. ( Er du forresten fremdeles interessert i diskusjon nr. 2933 ? ) Hilsen Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Agnete Schjønsby

Hei Dag, Beklager at det har tatt tid å svare deg. Forklaringen er at JEG synes disse Nordmarks-slektene er veldig spennende. Derimot har min gode venninne, som er den med 'opphavet' der, at dette er vanskelig. Derfor så stille... Om du har noe spennende å fortelle, kontakt meg på agnete@prio.no. Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.