Gå til innhold
Arkivverket

[#13913] Forfedre til Johannes O. Døsvik og Marit Hemmingsdt.,Ørlandet


Gjest Arild Landrø
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Landrø

Kan noen hjelpe meg med forfedrene til disse to personene: 1. Johannes O. Døsvik, f. på Ørlandet/Bjugn ca. 17902. Marit Hemmingsdt. trolig fra Ørlandet/Bjugn.Johannes og Marit fikk den 25 des. 1815 ei datter ved navn Andrea. Johannes og Marit var ikke gift. Andrea ble gift med Ole Hansen den 19 sept. 1837.Jeg håper noen kan hjelpe meg med forfedrene til Johannes og Marit. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Marit Hemmingsdatter er et sjelden navn. På Stamnes i Beitstad finnes den eneste med en alder som noenlunde passer i 1801: Marit Hemmingsdatter, 16 år, frilledatter til Hemming Siversen.Men det kan tenkes at det kan være Marit Henningsdatter og ikke Hemmingsd. I Lom har vi Marit Henningsdatter, 6 år, datter til Kari Eriksd., og i Vågå Marit Henningsd., 13 år, som tjener på Lyen.Johannes Olsen, 5 år, er fosterbarn hos Anders Larsen på Døsvik på Ørlandet i 1801. Alderen passer ikke så godt, men det kan likevel være han som fikk barn med Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest May Olden

I Ørlandsboka bind 3 finner en Johannes Olsen Døsvik født ca. 1797. Han ble i 1823 gift med Synnøve Sivertsdatter og hadde 8 barn med henne. Kan det være din ane? Johannes var Anders Larsens fostersønn som nevnt. Jeg finner også en Marit Hemmingsdatter f. 1786, som datter av Hemming Danielsen. Hun ble gift i 1827 med Lars Halvorsen på Geilvollen og hadde 4 barn med han. Andrea er ikke nevnt verken hos Johannes eller Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest May Olden

Hei, igjen.... Etter litt arbeid med mine aner har jeg funnet ut at Andrea var gift som andre kone med min 3tipp-oldefar... Deler du litt av dine 'funn' med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Reitan

Denne var den nærmeste jeg fant:døpt Ole Johnsen Brandhaug og kone Elen Johnsdtr, konf av hjemmedåp, sønn Johan f. 02.09.1797, faddere: Ingeborg Selnes, Henrikke Fisdal, Paul Bjørnsvik, Sivert Fisdal, Haftor Fisdalfra Leif Kvernhusviks avskrift av kirkeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.