Gå til innhold
Arkivverket

[#13914] Ingebrigt Iversen f, ca.1773 i Børsa prestegjeld


Gjest Arild Landrø
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Landrø

Kan noen hjelpe meg med forfedrene til Ingebrigt Iversen, f. ca 1773 i Børsa prestegjeld. Ingebrigt ble den 30 mai 1799 gift med Marit Gabrielsdt. Singstad (f.23.jan 1774.) Og Ingebrigt skal ha kommet fra Børsa prestegjeld(trolig Byneset,da jeg ikke finner han i Børsaboka) Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med hans forfedre. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Inger Bjørnaas

HeiJeg har sett i kirkeboka for Børsa (Byneset), og fant ikke Ingebrigt. Jeg ser i Lensvikboka, s. 27 at han 'var født i Børsa Prestegjeld omkring år 1777'. Antar at han var gift i Lensvik. Har du sjekket forloverne ? Kanskje kan de gi et hint som kan føre videre. Det kan også være lurt å sjekke faddrene til barna. Det kan jo tenkes at noen flere av slektningene hans oppholder seg i Lensvika. Kanskje kan det finnes skifte etter ham som kan gi noen tips. Ser han døde i 1839.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Etter en rask titt på Fam.S. fant jeg en Ingebrikt Iversen dpt. 1774 Skaun N-Trl.(Nord er vel feil skulle jeg tro). Foreldre Iver Johansen/Syrstad/Sundlien og Beret Ingebriktsdt./Fogset. Ingebrikt ble gift 30/5 1799 med Marit Gabrielsd./Singstad.Jeg har selv vært borti Børsa som da ble nevnt på en slik måte som om det lå under Byneset eller Buvik. Hva som er riktig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Olav Øien

Ser i Skaunboka2 på s. 12-13 under Syrstad: Barn 5 av Johans Klemmetsson, f. 1696, d. 1766 og Anne Olsdatter Husby, f. ca. 1702, d. 1780 - er Ivar, f. ? gift 1763 med Berit Ingebrigtsdatter Fokset, Nergard. Bodde i Sunnlia i Orkdalen. Foreldre til Johans Klemmetsson var Klemmet Klemmetsson fra Grøtan på Hølaonda, f. ca. 1637, d. seinast 1723, kom fra Nordgard Krokstad, og Randi (Andi) Evensdatter Kolbrannstad, Oppigard fra Hølonda.Foreldre til Berit Ingebrigtsdatter Fokset var (s. 348 i Skaunboka2) Ingebrigt Ellevsson, f. ca. 1710, d. seinast 1737 og Berit Pålsdatter By fra Oppigard, f. ca. 1710, d. ca. 1770. Berit hadde 1 søster, Marit, som døde i 1738, 1 år gammel.Foreldre til Ingebrigt Ellevsson: Ellev Persson, f. ca. 1670, d. seinast 1753 og Berit Evensdatter Nordland. Disse ble gift i 1693.Far til Ellev Persson var Per Ellevsson, f. ca. 1614.Har mer info i bygdebøkene. Ta gjerne kontakt: geir.olav.oien@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.