Gå til innhold
Arkivverket

[#13920] Paul Larsen og Guro Larsdtr. g. 1828 i Næs, Akershus.?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Paul og Guro giftet seg trolig i 1828 i Næs ,Akershus , dette ifølge Familysearch.Jeg vet ikke om det da menes Næs i Ullensaker.Har noen tilgang til kirkebøker for Næs , og mulighet til å sjekke dette?Er særlig interessert i alder og fødested. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det finnes ikke noe 'Næs i Ullensaker', men Nes/Næs på Romerike (Nes i Akershus). (og maaange andre steder).Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Paul er trolig sønn av Lars Paulsen og Anne Larsdatter som ble gift 2.5.1788 i Nes. Paul ble døpt 26.12.1793. I 1801 bor familien på Fahrset i Nes. Lars er 39 år og anne er 36 år. De har barna: Kari (13), Inge (10), Paul (7), Anne Maria (5)og Hans (2). Guro er trolig datter av Lars Engebretsen og Helene Christensdatter som ble gift 7.1. 1790 i Nes. Guro er da døpt 24.6.1798. i 1801 bor de på Baading i Nes. Lars er da 37 år og Helene 28 år. De har barna:Elen (10), Christen (5) og Goro (3). Med hilsen Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen.Finnes det noen bygdebok som omhandler Nes? Står det eventuelt noe der som kan bekrefte at det er den riktige Paul og Guro du har funnet? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Guro sitt opphav er nok riktig. Ifølge bygdeboka ble hun gift med Paul Larsen Drogneseie. Om denne Paul er den samme som tidligere oppgitt, kan jeg ikke bekrefte. Under Drognes i bygdeboka står Paul oppført som husmann uten flere data.Med hilsen Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen for hjelpen Odd.Jeg har funnet følgende barn av Paul og Guro:Lars 1827, Anne 1829, Henrikke 1833, Karen 1835, og Christiane 1841.Det kan jo tyde på at det er den rette Paul du har funnet all den tid de døper sine to første barn Lars og Anne.Men her som eller må jeg vel til kirkeboka for å få den endelige bekreftelsen.Skulle noen ha tilgang til kirkeboka for Nes , ville det vært fint om noen kunne sjekke ekteskapet deres rundt 1828.Der bør navnet på fedrene , samt deres føde/oppholdssted kunne bekreftes.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.