Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Håvard Storli

[#13922] Kopparbergs län i Sverige, Ole Sevaldsen Kværnes flyttet dit fra Rendalen, Norge

Recommended Posts

Gjest Håvard Storli

Min tippoldefar, Ole Sevaldsen Kværness f. 14.09.1839, flyttet fra Rendalen i Norge og til Sverige i 1873. Han finnes i folketellingen for 1890, da bosatt i Kopparbergs län. Hvis det er noen som kan hjelpe meg med flere opplysninger om ham, vil jeg være svært takknemlig for å få høre fra dere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

Still spørsmålet ditt på Anbytarforum. Det er mange som kan gjøre oppslag i 1890 tellinga og fortelle deg nøyaktig hvor i länet han befant seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Håvard Storli

Har lagt inn en forespørsel i noe som heter 'Dalarøtter', men ikke fått noen respons. 'Dalarøtter' er vel en del av Anbytarforum? Stemmer det?Jeg fant Ole Sevaldsen ved å søke i den Svenske folketellingen for 1890. Men jeg har ikke abonnement og fikk derfor bare vite at han var bosatt i Kopparbergs län, så jeg tenkte som deg at noen som har mulighet kunne søke videre for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

Ikke alle leser Dalarøtter (lokalvariantene av Anbytarforum). Dessuten finnes det en egen bolk for akkurat oppslag i 1890-tellinga i selve Anbytarforum. Valget er ditt, og litt enklere enn å streve her på DA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.