Gå til innhold
Arkivverket

[#13934] Fødsel/dåp Andrine Sofie Gulbrandsdtr 1846 i Enebakk


Gjest Martin Rogneby
 Del

Recommended Posts

Gjest Martin Rogneby

Kan noen hjelpe meg med oppslag ang Andrine Sofie? Har tidligere søkt etter foreldrene i tema 12785, uten å få helt napp.. Mitt innlegg nr 11 i tema 12785 viser at hun er født i Enebakk. Håper noen kan hjelpe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Har du fortsatt ikke funnet henne i FT 1865/75?Jeg fant Lenke i 1865 og lurte på om det kan ha skjedde en feilføring av Familiestatus som Etternavn. Det er søkt, men originalen kan avklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Kan det være at Andrine Sofie er født i Kråkstad? Der døpes nemlig en Andrine Sofie Gulbrandsdatter 13.4.1846 med foreldre Gulbrand Andersen og Inger Maria Jensdatter. De siste ble gift 13.11.1842 i Kråkstad. Hilsen Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg antar dette kan være Andrine i FT 1865 LenkeStor L og S kan lett forveksles så kontroll av originalen vil vise om S er mulig. Spydeberg er vel innen rimelig avstand fra Enebakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Fra Enebakk kirkebok nr. 10: Andrine Sophie Gulbrandsdatter ble konfirmert i Enebakk i 14. oktober 1860 og oppholdt seg da på Taajet. Hun var født 22. februar og døpt 13. april 1846. Vaksinert 27. august 1857. Foreldre: Gulbrand Andersen og Inger Maria Jensdatter. Fødested er ikke oppgitt, men er da vel Kråkstad som Odd Brede skriver. Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Enebakk bygdebok III s. 580, Tåjet under Vik i Ytterbygda: 'GULBRAND ANDERSEN ca. 1803-1863, g m Inger Marie Jensdatter fra Sørum f. ca 1817, var husmann fra 1840-åra. Barn født på Tåjet: Anne Maria f 1850, Christian Frederich f 1854, Thea og Karen f 1858. Inger Marie Jensd. ble g 2. g. mTORGER HANSEN f ca 1822. De hadde ikke barn sammen. Torger, Inger og de fire barna var her i 1865. Torger var enkemann fra Kråkerud i Skedsmo hette det da han giftet seg, men etter folketellinga var han født i Enebakk.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.