Gå til innhold
Arkivverket

[#13940] Ola Andersen Steinehaugen, Heidal, f. ca 1740


Gjest Trond Myrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Myrstad

I F1801 finner jeg Ola Andersen Steinehaugen, 62 år, som husmann under Steine (Steene) i Heidalen. Han giftet seg 19.6.1796 med Kari Paulsdatter i Vågå (Heidal ?). Kari var 35 år i 1801. Kan noen hjelpe meg med forfedrene til disse to ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Alt jeg kunne finne på FS, IGI var Ole Andersen dpt. 16/2 1738 Lesja, far Anders Krogstad. Krogstad ligger i Lom i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Berit,IGI gir to mulige kandidater for Ola Andersen som begge er født i Vågå: Ole Andersen døpt 1.2.1739 (far Andreas Larsen) og Oluf Andersen, døpt 21.1.1740 (far Andreas Pedersen). Den første er kanskje mest sannsynlig, pga. at det tross alt er forskjell på Ola/Ola og Oluf.Når det gjelder Kari, finner jeg bare en kandidat i IGI, Kari Poulsdatter, døpt 20.7.1766, Vågå (far Poul Larsen). Poul Larsen er vel den samme Povel Larsen som gifter seg med Mari Larsdatter 29.5.1763, og disse to finner jeg som husmannsfolk under Bjølstad i 1801, hhv 71 og 62 år gamle.Det hadde vært greit å fått bekreftet at det er de riktige personene fra en annen kilde enn Family Search...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.